پخش زنده از تجربیات زندگی در فضا

یکی از مشهورترین فضانوردان بریتانیائی، تیموتی پیکه است که عضو سازمان فضائی اتحادیه اروپا بوده و تجربه حضور و انجام ماموریت در ایستکاه بین المللی فضائی را دارد. وی با همکاری آژانس فضائی اتحادیه اروپا در حال اجرای پروژه ای است که در آن اقدام به معرفی فعالیت های موجود در ایستگاه بین المللی فضائی شده و اطلاعاتی در این رابطه به علاقه مندان ارائه می شود. در راستای این پروژه وی با همکاری آژانس فضائی بریتانیا، اقدام به برگزاری برنامه ای تحت عنوان New Scientist به صورت زنده کرد که در آن تجربیات وی در طول ماموریت شش ماهه در ایستگاه بین المللی فضائی به تماشاگران منتقل می شود.  نخستین بخش این برنامه زنده روز بیست و دوم سپتامبر برابر با اول مهر ، اجرا شد.  

تیموتی پیکه فضانورد بریتانیائی با همکاری آژانس فضائی اتحادیه اروپا در حال اجرای پروژه ای است که در آن اقدام به معرفی فعالیت های موجود در ایستگاه بین المللی فضائی شده و اطلاعاتی در این رابطه به علاقه مندان ارائه می شود.

پیکه در سال 1979 در شهر چیچستر انگلستان متولد شده و با درجه سرگردی در نیروی هوائی ارتش انگلستان مشغول خدمت است. وی همچنین به عنوان افسر سازمان فضائی بریتانیا و فضانورد آژانس فضائی اتحادیه اروپا نیز مشغول فعالیت بوده و ماموریت های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی نخستین فضانورد بریتانیائی عضو آژانس فضائی بریتانیا محسوب شده و جز شش فضانورد بریتانیائی است که در ایستگاه بین المللی فضائی اقامت داشته اند. آخرین ماموریت فضائی پیکه در ایستگاه بین المللی فضائی در سال گذشته میلادی انجام شده و این فضانورد بریتانیائی در 15 دسامبر سال 2015 به وسیله یک راکت فضاپیمای سویوز از نوع TMA-19M از پایگاه فضائی بایکونور در قزاقستان به این ایستگاه فرستاده شد. وی عضو تیم اکتشافی چهل ششم و چهل و هفتم ایستگاه بین المللی فضائی بوده و ماموریت خود را با موفقیت به انجام رساند. در این پروژه جدید وی در برنامه ای که به صورت پخش زنده اجرا می شود، از تجربیات خود در انجام ماموریت ها و زندگی در ایستگاه بین المللی فضائی می گوید. در این گزارش تصویری گوشه هایی از این برنامه را مشاهده می کنید.

منبع: news.xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا