رقابت بزرگان دنیای فناوری در اجرای پژوهش های پزشکی

مارک زوکربرگ و همسرش پریسیلا چان به تازگی اعلام کردند که طی ده سال آینده مبلغ 3 میلیارد دلار از ثروت خود را به انجام پژوهش های پزشکی اختصاص خواهند داد. مدیر و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک در مصاحبه ای مطبوعاتی که در سان فرانسیکو انجام شد اعلام کرد که هدف نهائی وی از این پروژه، مسیری است که طی آن در پایان سده جاری، تمامی بیماری های فعلی قابل مدیریت و درمان باشند.

مدیر و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک در مصاحبه ای مطبوعاتی که در سان فرانسیکو انجام شد اعلام کرد که هدف نهائی وی از این پروژه، مسیری است که طی آن در پایان سده جاری، تمامی بیماری های فعلی قابل مدیریت و درمان باشند.

 این بودجه در اختیار موسسه زوکربرگ – چان که در اواخر سال 2015 میلادی تاسیس شده بود قرار خواهد گرفت. گفتنی است طی هفته گذشته شرکت های بزرگ فناوری علاقه خود را به حوزه پژوهش های پزشکی نشان داده و شرکت مایکروسافت از عزم جدی خود برای حل معضل سرطان به کمک هوش مصنوعی خبر داده و  گوگل نیز اعلام کرد به کمک واحد Deep Mind خود در حال اجرای پروژه مشترکی با مرکز خدمات بهداشتی ملی بوده و هدف آن ها از این پروژه یافتن راهی به کمک کامپیوتر برای تشخیص دقیق و صحیح انواع بیماری ها اعلام شده است.

این موضوع در حالی است که شرکت های IBM و MIT نیز اوایل هفته گذشته از توسعه فناوری جدید خود با عنوان AI-based systems خبر داده بودند که می تواند شرایط بالینی و نحوه نگهداری و مراقبت از افراد کهنسال و معلولان را بهبود بخشد.

مارک زوکربرگ در رابطه با هدف اصلی موسسه زوکربرگ چان گفت: در حال حاضر میزان سرمایه ای که با هدف درمان بیماری ها در سراسر جهان هزینه می شود، 50 برابر بیشتر از آن چیزی است که با کمک آن می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد. ما باید از بیمار شدن افراد در مراحل اولیه آن جلوگیری کنیم، نوع تفکر و نگرش ما نسبت به این موضوع باید تغییر کند.

وی در ادامه اعلام کرد ، سرمایه گذاری آن ها در سه حوزه مختلف انجام خواهد شد: گرداوری پژوهشگران و مهندسان برتر جهان در کنار یکدیگر؛ ساخت و طراحی ابزار و فناوری های پیشرفته پژوهشی و در نهایت، تشویق و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری پژوهشی در سایر نقاط جهان.

پریسیلا چان نیز در این رابطه گفت:  پیش از این ما مبلغ 600 میلیون دلار برای تاسیس مرکزی به نام Biohub اختصاص دادیم که در آن بهترین مهندسان، متخصصین کامپیوتر ، زیست شناسان، شیمیدان ها و سایر افراد نخبه جمع آوری شده اند.

منبع: thehealth

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا