علم در هفته ای که گذشت به روایت سیناپرس

برای دسترسی به هر یک از اخبار بر روی تیتر آن کلیک کنید:

دیتاسنترهایی با پسماند صفر

سیناپرس: به تازگی گوگل توانسته است تا دیتاسنترهای خود را به شدت بهبود بخشیده و میزان پسماندهای آنها را به حدی کاهش بدهد که در برخی از مواقع این میزان حتی به صفر می رسد.

ارتباط مستقیم روغن با بروز آلزایمر و سرطان

محققان دريافتند مصرف برخی روغن ها موجب ابتلا به سرطان و آلزايمر می شود.

چین ایستگاه بین المللی فضائی می سازد

سیناپرس: عملیات پرتاب آزمایشگاه فضائی تیانگونگ 2 یا Tiangong-2 به مدار زمین با موفقیت انجام شد. این عملیات، گام بلندی در راستای عملی شدن پروژه ساخت ایستگاه فضائی متعلق به چین در مدار زمین محسوب می شود.

استفاده از ظروف یکبار مصرف در فرانسه ممنوع می شود

استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور کلی در فرانسه ممنوع می شود.

استفاده از نانو روبات های برای آزادسازی هوشمند دارو

سیناپرس: به تازگی دانشمندان توانسته اند تا با استفاده از نانو روبات های ویژه ای، انتقال و آزادسازی دارو در بدن را به صورت هوشمند انجام بدهند و در آزمایش های انجام شده، این کار در بدن یک سوسک با موفقیت به انجام رسیده است.

خانه هوشمند با قابلیت تولید ۲۰۰ درصد انرژی

بی‌۱۰ بر مبنای پروژه مشابهی که در برلین انجام گرفته ساخته شده و از آخرین فناوری‌های مربوط به ساختمان‌های هوشمند و دوستدار محیط‌زیست بهره گرفته تا ایده خانه‌های آینده را محقق سازد.

ساخت مولکول مصنوعی برای غلبه بر مقاومت آنتی بیوتیکی

سیناپرس: به تازگی دانشمندان توانسته اند تا روش جدیدی برای غلبه بر مقاومت آنتی بیوتیکی بیابند که روشی امن به حساب آمده و بر پایه استفاده از مولکول های کامپوزیتی مصنوعی طراحی شده است.

سفر مجازی به مریخ با هولو لنز مایکروسافت

سفر به مریخ حداقل 55 میلیون کیلومتر طول می‌کشد و اکنون ناسا قصد دارد این تجربه را در قالب یک آزمایش واقعیت مجازی امکان‌پذیر سازد.

مردم کره شمالی تنها به 28 وب سایت دسترسی دارند!

حتما با این شرایط مواجه شده‌اید که تنوع بیشتر موجب تصمیم گیری سخت‌تر شده باشد و به نظر می‌رسد دولت کره شمالی برای جلوگیری از بروز این مشکل برای کاربران خود، تنوع وب سایت‌های اینترنتی را به حداقل رسانده است.

ممنوعیت آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات

سیناپرس: دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز گذشته در حکمی ویژه به کشورهای عضو این اتحادیه ابلاغ کرد که انجام آزمایش های مربوط به لوازم آرایش روی حیوانات ممنوع بوده و شرکت های سازنده باید از روش های دیگری برای بررسی و سنجش کیفیت تولیدات خود استفاده کنند.

احمد محمد حسینی- آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا