ساخت چهارمین نسل سوئیچ های سیلیکونی

یک شرکت چینی موفق به ساخت و طراحی نوعی جدید از ریز تراشه های cutting-edge که در امور ارتباطات از راه دور و مخابرات کاربرد دارد ، شده است .  بر اساس اطلاعات منتشر شده ، شرکت Centec Networks که تحت نظر شرکت الکترونیک چین به فعالیت مشغول است از چهارمین نسل سوئیچ های سیلیکونی گلدن گیت ( دروازه طلائی ) Golden Gate switch silicon پرده برداری کرد . این ریز تراشه جدید دارای کاربری بسیار زیادی بوده و همچنین علاوه بر مطمئن بودن ، به میزان کمتری از انرژی نیاز دارد .  

بر اساس نظر کارشناسان این حوزه ، چهارمین نسل سوئیچ های سیلیکونی گلدن گیت می تواند رقیبی مهم برای محصولات نیمه رسانای شرکت آمریکائی Broadcom's محسوب شود که در حال حاضر بخش مهمی از بازار چین را در اختیار خود گرفته است .

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، محصولات سوئیچ های سیلیکونی گلدن گیت قرار است به صورت انبوه و با حجم تولید بالا در یه ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی شود .

لازم به توضیح است که ریز تراشه ها ، اصلی ترین بخش تشکیل دهده هر ابزار الکترونیکی محسوب می شوند . این ریز تراشه ها در حال حاضر به صورت انبوه در ساختار موبایل ها ، رایانه ها و سایر گجت ها استفاده می شود . این موضوع از این نظر برای چین دارای اهمیت است که تا کنون کشور چین قادر به تولید بسیاری از این ریز تراشه ها نبوده و صنایع این کشور برای ساخت محصولات خود به این تکنولوژی نیاز بسیاری داشته اند .

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که در اوایل تابستان سال گذشته ، وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین با انتشار متنی در این ارتباط ، از تصمیم دولت این کشور مبنی بر حمایت از پژوهش های لازم جهت تولید این ریز تراشه ها خبر داده و از پژوهشگران و دانشمندان چینی درخواست کرد توجه خود را معطوف به این زمینه کنند . به باور کارشناسان ، این اقدام حمایتی دولت چین ، نقش مهمی در پیشرفت های پژوهشی در حوزه ساخت ریز تراشه ها داشته است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا