مدارس در مسیر سبز شدن

مدارس سبز با این هدف طراحی‌شده‌اند که قالب‌های قدیمی را کنار بگذارند و روح و جسم دانش‌آموز بتواند در فضایی دوستدار محیط‌زیست رشد و توسعه پیدا کند. در حقیقت سبز بودن این مدارس فقط به وجود فضای سبز در محیط مدرسه محدود نمی‌شود. این مدارس فرصتی برای ایجاد ارتباط با طبیعت هستند و به دانش‌آموزان می‌آموزند که برای داشتن زندگی بهتر باید با طبیعت ارتباطی دوستانه داشته باشند. در این مدارس امتحانات و تکالیف درسی از طریق شبکه سامانه مدیریت یادگیری انجام می‌شود.

مدارس سبز با این هدف طراحی‌شده‌اند که قالب‌های قدیمی را کنار بگذارند و روح و جسم دانش‌آموز بتواند در فضایی دوستدار محیط‌زیست رشد و توسعه پیدا کند.

تفکیک زباله در مدارس سبز به‌طورجدی دنبال می‌شود. از کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی نشانی یافت نمی‌شود. نیروی برق مدرسه از منبع باد و خورشید تامین می‌شود. در شرایطی که محیط‌زیست وضع بحرانی دارد شاید بهترین راه صلح با محیط‌زیست باشد. در مدارس سبز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که آب سرمایه‌ای ارزشمند است. باید نسبت به حفظ گیاهان و حیوانات مسئول بود و پذیرفت که زباله در طبیعت جایی ندارد. دانش‌آموزان در این مدارس عشق‌ورزی به طبیعت را از سنین کودکی می‌آموزند.

البته قدم گذاشتن در این مسیر به‌آسانی ممکن نیست و مستلزم صرف هزینه زیادی است؛ اما باید توجه داشت که دانش‌آموزان امروز بزرگسالان فردا هستند و آشنایی با مفاهیم زیست‌محیطی می‌تواند اقدامی جدی به‌منظور پیشگیری از بروز رفتارهای مخرب طبیعت باشد.

 

گزارش: مرجان وکیلی نژاد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا