کد خبر : 48845 چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 12:45:49
دانستنیها-و-فکت-های-علمی

www.fa-ct.ir

دانستنیها و فکت های علمی

سیناپرس: شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌هایی که به موضوعات عجایب، دانستنیها و فکت های علمی می‌پردازند در بین مردم بسیار محبوب بوده و مقبولیت‌شان حتی از بسیاری از خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های علمی نیز بیشتر است.

دلیل این امر آن است که این سایت‌ها و پیج‌ها، مطالب جالب علمی را با زبان ساده و قابل فهم برای عامه بیان می‌کنند. در نگاه اول شاید این سبک تولید و انتشار مطالب علمی خیلی جالب به نظر برسد ولی معضل اصلی عمده‌ی این شبکه‌ها عدم اهمیت به منابع و رعایت نکردن اصول مرجع‌دهی علمی می‌باشد که همین نکته‌ی به ظاهر ساده باعث شده است شایعات علمی زیادی از طریق این پیج‌ها و وبسایت‌ها منتشر شود و مخاطبان آن‌ها نیز از عدم اعتبار و اشتباهات برخی از این مطالب آگاه نباشند.
وبسایت فکت با هدف ارائه‌ مطالب و دانستنیهای جالب و جذاب علمی به زبان ساده راه‌اندازی شده است و از همان ابتدا شیوه‌ کار خود را بر اساس استفاده از منابع و مراجع معتبر علمی و رد شایعات علمی بنا نهاده است. خوشبختانه از زمان شروع فعالیت وبسایت تاکنون، بازخورد آن در شبکه‌های اجتماعی امیدبخش بوده و مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است.
موضوعاتی که در وبسایت واقعیات علمی پوشش داده می‌شوند عبارتند از: فیزیک، کیهان‌شناسی، فضانوردی، جانداران و حیات وحش، روانشناسی، انسان و سلامت، هنر و ادبیات، فرگشت، زیست‌شناسی و ژنتیک، مشاهیر، گردشگری، تاریخی، رکوردها، علم و فناوری، پاسخ به شایعات و ...