رقیبی نوپا برای سازندگان خودروهای خودران

این روزها به نظر می رسد که عمده تلاشها در زمینه خودروهای خودران در آمریکا در جریان باشد اما اگر نگاه دقیق تری داشته باشیم متوجه تلاشهای دیگری می شویم که نشان از آینده روشن این صنعت دارد.

حدود 8 هزار کیلومتر آن طرف تر از خاک آمریکا، گروهی از محققان سابق دانشگاه آکسفورد در بریتانیا که حالا در قالب شرکت نوپایی موسوم به Oxbotica مشغول به کار هستند از خودروی خودرانی رونمایی می کنند که می تواند رقیب جدی برای محصولات جدید بسیاری از غولهای فناوری نظیر گوگل باشد.

آنچه که این محققان ارایه می کنند تنها برای خودروهای خودران کارایی ندارند و حتی می توان از آنها در روباتهای ناسا که برای مریخ طراحی و ساخته می شود هم بهره گرفت

البته باید توجه داشت که این فناوری نه در واقع یک خودرو بلکه عمدتا معطوف به مغز متفکر آن می شود که هدایت هوشمندانه و مطمئن خودرو را بر عهده دارد. این مغز پیشرفته Selenium نام دارد.

شرکت Oxbotica تنها حسگر و لیزر نمی سازد. محققان این شرکت نرم افزارهایی طراحی می کنند که کل سیستمهای یک خودروی خودران را راه اندازی می کنند. این نرم افزارها همچنین داده های به دست آمده را مورد پردازش دقیق قرار داده و جالب اینکه از اشتباهات صورت گرفته یاد گرفته تا کل سیستم را به تدریج ارتقا بخشند.

آنچه که این محققان ارایه می کنند تنها برای خودروهای خودران کارایی ندارند و حتی می توان از آنها در روباتهای ناسا که برای مریخ طراحی و ساخته می شود هم بهره گرفت.

حالا شرکتهایی نظیر گوگل بیش از هر زمان دیگری احساس خطر کرده و وجود رقبای جدی را به خوبی متوجه می شوند.

کمتر از دو سال از عمر این شرکت نوپا می گذرد اما در همین مدت اندک نوآوریهای چشمگیری در زمینه طراحی و توسعه خودروهای خودران صورت گرفته است.

منبع: ft

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا