عجیب ترین روبات تاریخ + فیلم

نخستین جرقه های این پروژه در ماه ژوئیه سال 1965 خورد و ناسا طراحی اولیه برای یک سیستم آزمودن لباس های فضانوردان را آغاز کرد .این روبات ویژه به شکل انسان طراحی شده بود و قابلیت تحرک مشابه با انسان را داشت تا بتوان با پوشاندن لباس فضانوردی به آن، میزان فشار وارده بر بدن فضانوردان را اندازه گیری کرد.

این روبات ویژه به شکل انسان طراحی شده بود و قابلیت تحرک مشابه با انسان را داشت تا بتوان با پوشاندن لباس فضانوردی به آن، میزان فشار وارده بر بدن فضانوردان را اندازه گیری کرد.

هدف اصلی این بود که میزان انرژی مورد نیاز برای حرکت دادن هر یک از مفاصل انسان توسط این روبات اندازه گیری گردد. البته موتور این روبات بسیار ساده بود و از موتورهای هیدرولیکی ساخته شده بود که قابلیت های حرکتی محدودی داشت و باید به صورت مستقیم توسط انسان ها کنترل می شد.

مشکل اصلی این بود که تنها 4 مفصل به صورت همزمان قابلیت حرکت کردن داشتند و به همین دلیل نیز گاهی اوقات روبات به صورت کامل گیر کرده و برای راه اندازی مجدد آن نیاز به فعالیت بسیار سنیگنی وجود داشت.

البته این پروژه چندان موفقیت آمیز نبود و به علت محدودیت های بسیار زیاد آن، سرانجام ناسا مجبور به کنار گذاشتن آن شده و آزمایش ها را بر روی انسان های واقعی انجام داد. با تمامی این تفاسیر این روبات به عنوان یکی از عجیب ترین آزمایش های تاریخ ناسا به ثبت رسیده است.

مترجم: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا