تناسب اندام مردان در میانسالی عامل کاهش بروز سرطان در پیری

به گزارش مهر، در این مطالعه در حدود ۱۴ هزار مرد در سنین میانسالی تحت انجام تست تردمیل قرار گرفتند و گزارشات پزشکی آنها در سن ۶۵ سالگی یا بالاتر مورد بررسی قرار گرفت. میزان تناسب آنها بین سال های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفت، و سرطان های ریه، پروستات و روده با استفاده از اطلاعات پزشکی آنها از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ بررسی شد.

به طور میانگین در طول ۶.۵ سال بررسی و ارزیابی این مردان، ۱۳۱۰ نفر از آنها مبتلا به سرطان پروستات، ۲۰۰ نفر مبتلا به سرطان ریه و ۱۸۱ نفر مبتلا به سرطان روده تشخیص داده شدند.

بدین ترتیب محققان دریافتند که احتمال بروز سرطان روده و ریه در مردان دارای تناسب اندام بهتر در حدود نصف مردان نامتناسب بود. همچنین درصورت ابتلا به سرطان، احتمال خطر مرگ ناشی از سرطان در آنها حدود یک سوم پایین تر بود.

دکتر «سوزان لاکوسکی»، استادیار پزشکی دانشگاه ورمونت و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مردانی که به لحاظ فیزیکی متناسب هستند دارای میزان کمتر هورمون های جنسی مرتبط با سرطان، سیستم ایمنی قوی و التهاب کمتر هستند. این تاثیرات همراه با هم منجر به پیشگیری از بروز سرطان و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی می شوند.»

با این وجود محققان متعجب شدند که خطر پیشرفت سرطان پروستات در مردان متناسب پایین تر نبود، اما احتمال مرگ آنها در پی ابتلا به این سرطان کمتر بود.

به گفته دکتر «لاکوسکی»، «این مسئله نشاندهنده اهمیت تناسب اندام در میانسالی برای داشتن طول عمر بیشتر می باشد، حتی اگر در نهایت مردی به سرطان ریه، پروستات یا روده مبتلا شود، باز هم ریسک مرگ ناشی از بیماری برای وی کمتر است.»

محققان همواره تاکید دارند که رفتارهای سبک زندگی بر تشخیص سرطان در سال ها یا دهه های بعد تاثیر دارد. در حالیکه ارتباط بین تناسب اندام و مراقبت از قلب به خوبی به اثبات رسیده است، کمتر شواهدی مربوط به ارتباط بین سلامت قلب و سرطان وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا