کاهش مصدومیت های مچ پا به لطف پزشکان

آسیب دیدگی اندام های تحتانی در بازیکنان فوتبال بسیار شایع است. بر اساس کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی بیش از 227 هزار و 700 مورد در سال 2015 میلادی برای جراحت های مربوط به بازی فوتبال مورد درمان قرار گرفته اند که از این تعداد رقم 36 هزار و 300 مورد نیز مربوط به آسیب دیدگی های مچ پا بوده است. این آسیب ها می توانند بسیار آزار دهنده باشند و بازیکن را برای هفته ها و ماه ها از میادین دور نگه دارند.

این در نوع خود اولین تحقیق انجام گرفته بر روی جراحت های مچ پا در بازیکنان فوتبال است که برای پشتیبانی قوی از برنامه های پیشگیری کننده برای کاهش آسیب های مچ پا انجام می شود.

تا کنون چندین برنامه های پیشگیری کننده برای رفع این نگرانی ایجاد شده اند. در تحلیلی جدید، محققان به بررسی اطلاعات 10 مطالعه کنترل شده بر روی برنامه های پیشگیری کننده از آسیب دیدگی مچ پا به صورت تصادفی پرداختند که این اطلاعات شامل 4 هزار و 121 زن و مرد بازیکن فوتبال می شد.

نیتان گریم به عنوان راهبر این تحقیق در این باره گفت: «این در نوع خود اولین تحقیق انجام گرفته بر روی جراحت های مچ پا در بازیکنان فوتبال است که برای پشتیبانی قوی از برنامه های پیشگیری کننده برای کاهش آسیب های مچ پا انجام می شود. در این تحلیل، ما توانستیم نتایج مطالعات متعدد را بررسی کنیم و به نتایجی برسیم که نمی توانستیم از هیچ تحقیقی به صورت جداگانه به آن برسیم.»

این پژوهش ها شامل تمرینات کششی، عصبی- عضلانی، تقویتی برای جلوگیری از آسیب های مچ پا بوده است. گریم در ادامه توضیح داد: «این اطلاعات جدید می تواند توسط پزشکان برای فراهم آوری پیشنهاداتی مبتنی بر مدارک برای بیمارانشان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می تواند توسط مربی هایی که به دنبال به کار گیری برنامه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی ورزشکاران هستند و نیز ورزشکارانی که به دنبال اتخاذ تصمیماتی برای شرکت در برنامه پیشگیری کننده ای هستند نیز به کار برده شود.»

منبع: science20

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا