آیا ویژگی های ژنتیکی در رفتارهای مجرمانه مؤثر هستند

بر اساس این تحقیقات در یک گروه نمونه از مجرمین فنلاندی که دارای 794 عضو است، 568 نفر به اختلال شخصیتی ضداجتماعی (ASPD) مبتلا هستند. این گروه نمونه شامل اطلاعات مربوط به آزمون های روانشناسی و اطلاعات ژنتیکی 794 زندانی فنلاندی است که از سال 2010 تا 2011 میلادی گردآوری شده است. 
پس از مقایسه ساختار ژنتیکی گروه نمونه با یک گروه نمونه بسیار بزرگ از شهروندان عادی، تعدادی از ژن ها شناسایی شدند که به احتمال زیاد با اختلال ASPD مرتبط بودند. عوارض این اختلال شامل فریبکاری، پرخاشگری، بی توجهی نسبت به ایمنی شخصی و سایرین و عدم مسئولیت پذیری هستند. 
بر اساس این تحقیقات، نقش عوامل ژنتیکی در ایجاد اختلال ASPD به 50 درصد می رسد. با وجود این محققان معتقدند باید نتایج این تحقیقات با دقت زیادی مورد استفاده قرار گیرد. 
به اعتقاد آنها، نمی توان نتایج این تحقیقات را برای پیش بینی رفتارهای اشخاص، از جمله متهمین به کار گرفت. به عبارت دیگر این نتایج در دادگاه ها قابل استناد نیستند. 
در تحقیقات دیگری که توسط محققان دانشگاه کارور آیووا انجام گرفت، مشخص شد از یک گروه نمونه 320 نفری مجرمین، 113 نفر از آن ها به اختلال ASPD مبتلا هستند.
مجرمین مبتلا به ASPD، از سلامت روانی ضعیفی برخوردارند و عملکرد اجتماعی مطلوبی ندارند و خطر اقدام به خودکشی در بین آن ها بیشتر از سایرین است. 
به گزارش ایرنا از فاکس نیوز، گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Translational Psychiatry منتشر شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا