علم در هفته ای که گذشت به روایت سیناپرس

برای دسترسی به هر یک از اخبار بر روی تیتر آن کلیک کنید:

مصرف مداوم تخم مرغ خطر حمله قلبی را افزایش نمی‌دهد

مطالعه جدید محققان نشان می دهد مصرف نسبتا بالای کلسترول یا خوردن روزی یک عدد تخم مرغ ارتباطی با افزایش ریسک بیماری قلبی ندارد.

چاق ها سخت تر استخدام می شوند

پژوهش های جدید نشان می دهد داشتن تناسب اندام و عدم اضافه وزن برای به خدمت در آمدن در بسیاری از مشاغل و به ویژه مشاغل خدماتی دارای نقش مهمی بوده و این موضوع برای زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود.

ضرر 10 میلیارد دلاری صنعت شیلات ناشی از تغییرات آب و هوایی

درصورتی که اقدامات موثری برای کنترل تغییرات آب و هوایی صورت نگیرد، صنعت شیلات جهان تا سال 2050 حدود 10 میلیارد دلار از درآمد سالانه خود را از دست خواهد داد.

ارتباط زمان زایمان دوقلوها و مرده زایی

طبق یک تحقیق جدید، زنانی که نوزاد دوقلو باردار هستند باید در هفته ۳۷ بارداری زایمان کنند تا ریسک تولد جنین مرده و مرگ نوزاد کاهش یابد.

76 روز انرژی پاک برای کاستاریکا

کشور کاستاریکا به تازگی موفق به ثبت رکوردی ویژه شده است و تمامی انرژی الکتریکی مورد نیاز این کشور برای هفتاد و ششمین روز متوالی تنها با تکیه بر انرژی پاک تامین شده است.

لامپ هوشمندی که 27سال عمر می‌کند!

محققان موفق به توسعه یک لامپ هوشمند جدید شدند که با کارآیی شگفت‌انگیز خود می‌تواند محیط خانه را متحول کند.

اشپزخانه های اوپن موجب پر خوری می شوند

پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که نوع طراحی در آشپزخانه های اوپن که نمای آشپزخانه؛ قفسه های نگهداری مواد غذائی و یخچال در دید افراد قرار داشته و امکان دسترسی به آن راحت است، سبب تمایل بیشتر افراد به پرخوری می شود.

نحوه حرف زدن دلفین‌ ها رمزگشایی شد

محققان روسی با تحقیق بر روی دلفین ها متوجه شدند که این نوع از پستانداران در گفتگو با یکدیگر از جملات کامل استفاده می کنند.

انتشار نقشه‌ای از 1 میلیارد ستاره

ستاره‌شناسان به تازگی نخستین کاتالوگ از بیش از یک میلیارد ستاره را منتشر کرده‌اند که توسط ماهواره گایا طی بزرگترین تحلیل اجسام کل آسمان رصد شده بودند.

بزرگان فناوری به دنبال مبارزه با اخبار دروغین

به تازگی سه غول فناوری یعنی فیس بوک، توئیتر و گوگل با همکاری یکدیگر برنامه ای را به اجرا در آورده اند که موجب می شود تا انتشار اخبار دروغین در شبکه های اجتماعی به شدت کاهش پیدا کند.

احمد محمد حسینی- آناهیتا عیوض خانی