پرتاب مجدد موشک اسپیس اکس در پاییز

شرکت های خصوصی برای حضور در صنایع هوا و فضا راه دشواری در پیش دارند و در این میان اسپیس اکس به عنوان یک نمونه منحصر به فرد و البته شجاع به حساب می آید. شرکت اسپیس اکس در طی ماه جاری چندان خوش اقبال نبوده است زیرا موشک بدون سرنشین آنها یعنی فالکن 9 و همچنین ماهواره Amos-6 نصب شده بر روی آن برای ارسال به فضا در حین انجام عملیات راه اندازی و ارسال آتش گرفته و منفجر شدند.

مسئولان این غول صنایع فضایی اعلام کرده اند که در طی برنامه های آینده خود قصد دارد تا در ماه نوامبر سال میلادی جاری یعنی در بازه زمانی ماه های آبان و آذر، ارسال موشک های خود را از نو آغاز کند.

این امر موجب شد تا بسیاری از افراد درباره آینده کاری موشک های این شرکت دچار تردید بشوند ولی این تردید بدون شک در میان مدیران این کمپانی جایگاهی ندارد. مسئولان این غول صنایع فضایی اعلام کرده اند که در طی برنامه های آینده خود قصد دارد تا در ماه نوامبر سال میلادی جاری یعنی در بازه زمانی ماه های آبان و آذر، ارسال موشک های خود را از نو آغاز کند.

گوئین شالول به عنوان رئیس شرکت فضایی ایلان ماسک در کنفرانس صنعت ماهواره فرانسه در این زمینه عنوان کرد: «ما پیش بینی می کنیم که برای سه ماه به عقب نشینی پرداخته و پس از آن در بازه زمانی ماه نوامبر پرواز خود را آغاز کنیم.» لازم به ذکر است که ارزش ماهواره ارتباطی Amos-6 نزدیک به 200 میلیون دلار است و این ماهواره از قبل توسط کمپانی فیس بوک منظور تامین اینترنت با پهنای باند بالا برای روستاهای کشور های جنوب صحرای آفریقا اجاره شده بود.

منبع: cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا