بزرگان فناوری به دنبال مبارزه با اخبار دروغین

به تازگی غول های بزرگ رده شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک و توئیتر برای حمایت از بزرگ ترین دارنده موتور جستجو در جهان یعنی شرکت گوگل اقدام کرده اند. این اقدام حمایتی در زمینه مقابله با انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی بوده و این سه غول بزرگ برای انجام چنین امر مهمی اختلاف و رقابت را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد شده اند.

فیس بوک با اقدامات جدیدی خود در پی ایجاد ابزار و سرویس های جدیدی است که کاربران بتوانند با استفاده از آن به درستی و یا دروغین بودن یک خبر در یک پست پی ببرند

اگر شما تا کنون این وب سایت ها استفاده کرده باشید قطعا پست های مرتبط با اخبار دروغین شامل مرگ یک فرد مشهور، سر فصل ها و تیترهای کذب و موارد متعدد بسیاری را مشاهده کرده اید که البته همگی با هدف جذب کلیک طراحی شده و عملا هیچ پایگاه علمی یا خبری معتبری را در پشت خود نمی بینند.

این دو شبکه اجتماعی هم اکنون به عنوان بخشی از مشارکت بی سابقه، پیش نویس اول خود را به نگارش درآورده اند. نخستین فاز این پروژه در سال 2015 میلادی توسط بخش مستندات یوتیوب راه اندازی شده بود. به این ترتیب روزنامه نگاران و افراد عادی می توانند روایت های تایید شده خود را در زمینه وقوع رخدادی به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

کمپانی فیس بوک به تنهایی یکی از اصلی ترین شرکت کنندگان این ائتلاف است زیرا این وب سایت روزانه شاهد تولید و بازنشر میلیون ها پست خبری کذب توسط کاربران خود است. فیس بوک با اقدامات جدیدی خود در پی ایجاد ابزار و سرویس های جدیدی است که کاربران بتوانند با استفاده از آن به درستی و یا دروغین بودن یک خبر در یک پست پی ببرند. بر اساس گزارش ها، این ائتلاف برای راه اندازی پلتفرمی ایجاد شده است که کاربران بتوانند با استفاده از آن مشاهدات عینی خود را به ثبت برسانند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا