ادعای جدید هاروارد: ماه پاره تن زمین بود

به گزارش اسپوتنيك، اين دانشمندان آمریکایی می‌گویند قمر کره زمین چیزی جز تکه‌ای از زمين نیست كه در نتیجه برخورد دو جرم آسمانی به یکدیگر به وجود آمده است.

کون وان، ستاره شناس آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت كه  کره ماه در نتیجه برخورد زمین با سیارک ارفئوس یا تیا به وجود آمده است. این ستاره شناس همچنین گفت، در جریان تحقیقات دانشمندان معلوم گردید که کره ماه از عناصر و سنگ‌های مشابه کره زمین در دوره اولیه پیدایش آن تشکیل شده است.

ادعاي تعدادي از  دانشمندان مبني بر اينكه زمین و کره ماه ثمره یک سانحه فضایی هستند، 30 سال است که ادامه دارد. نکته اصلی مورد بحث شدت سانحه فضایی رخ داده است.

به گفته کون وان، دو روایت درباره این سانحه فضایی وجود دارد. طبق روایت اول در نتیجه برخورد شدید سیارک تیا و زمین، پوسته کره زمین سوراخ و سیاره تیا کاملا ذوب شده و در نتیجه تعداد زیادی از سنگ‌های بزرگ از زمین کنده شده و در نهایت کره ماه را تشکیل داده‌اند.

طبق روایت دوم برخورد سیارک تیا و زمین خفیف بوده و در نتیجه آن کره ماه بیشتر از سنگ‌های سیارک تیا تشکیل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین،در گذشته دانشمندان بیشتر از روایت دوم درباره چگونگی پیدایش ماه پیروی می‌کردند اما حالا دانشمندان دانشگاه هاروارد ادعا می‌کنند که روایت اول به حقیقت نزدیک‌تر است و حتی می‌گویند درست بودن آن‌ را ثابت کرده‌اند.