ساخت جلیقه هوشمند جهت کمک به نابینایان در فلسطین

دانشجویان فلسطینی دانشگاه پلی تکنیک در هبرون (Hebron) سیستمی هوشمند را برای کمک به افراد نابینا (Assist System for Blind People) طراحی و ایجاد کردند . این سیستم جلیقه ای هوشمند بوده که از حسگرهایی برای تشخیص موانع روی زمین برخوردار است که با ایجاد ارتعاشات و صدا به کاربر کمک می کند تا بهترین مسیر را پیدا کند .

ایوب آل ساسور (Ayoub Al-Sarsour) از استفاده کنندگان این جلیقه هوشمند در این رابطه می گوید: این سیستم هوشمند ممکن است جایگزین چوب دستی باشد که اغلب ما (نابینایان) در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم . این جلیقه ما را نسبت به موانع سمت راست ، چپ و جلویمان آگاه می سازند. این وسیله واقعا فوق العاده است .

کاربران اینگونه جلیقه های هوشمند می توانند دستورات  و راهنمایی های این سیستم را از طریق هدفون متصل به سیستم دریافت کرده و بشنوند . قابل ذکر است که این سیستم از یک هشدار دهنده صوتی نیز برخوردار بوده که میزان و ظرفیت باتری دستگاه را قبل از استفاده اطلاع می دهد تا کاربر با شارژ کردن آن و در حالی که باتری از انرژی کامل برخوردار بوده ، اقدام به خروج از خانه کند .

رمزی القوام  (Ramzi al Qawam) رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه هربون در این رابطه توضیح می دهد که این دانشجویان نیازمند تشویق و حمایت هستند . او در ادامه می گوید : این دانشجویان با امکانات و منابع محدود موفق به طراحی و اجرای این پروژه شده اند. این پروژه همچنان نیازمند حمایت های مالی و معنوی بیشتر بوده و لازم است که نهادها و موسسات ، آن ها را مورد حمایت خود قرار دهند .

این دانشجویان فلسطینی هدف از اجرای این پروژه را ، ادغام بهتر افراد نابینا در جامعه و آسان تر کردن زندگی آنان اعلام کردند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا