3 کنفرانس مهم حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد

پروفسور لطیف لدید از دانشگاه لوکزامبورگ و دکتر اگنس اشتیبه از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، سخنرانان اصلی این سه کنفرانس بودند.

چهارمین کنفرانس بین المللی آینده اینترنت اشیاء و رایانش ابری (FiCloud 2016)

اینترنت اشیاء (IoT) و رایانش ابری (cloud computing) جنبه های اصلی تکمیل کننده آینده اینترنت محسوب می شوند. اینترنت اشیاء می تواند از قابلیت ها و منابع نامحدود رایانش ابری بهره مند شود؛ رایانش ابری نیز می تواند از طریق گسترش دامنه، از مزایایی اینترنت اشیاء استفاده کرده و عملکرد پویاتری داشته باشد.

طراحی و معماری شبکه، معماری نرم افزار، خدمات رایانش ابری، مدیریت داده، امنیت، حریم خصوصی و اعتماد، پروتکل های شبکه سازی، خدمات اینترنت اشیاء (IoT)، سیستم های هوشمند برای محاسبات ابری، بهره وری انرژی، مجازی سازی، محورهای اصلی کنفرانس FiCloud 2016 را تشکیل می دادند.

سیزدهمین کنفرانس بین المللی اینترنت موبایل و سیستم های هوشمند اطلاعات (MobiWis 2016)

اینترنت موبایل و سیستم های هوشمند اطلاعات در حوزه های تحقیقاتی مانند مهندسی اینترنت، اینترنت اشیاء، مدیریت اطلاعات، رایانش ابری، امنیت اطلاعات، و تعامل انسان – رایانه کاربرد دارند.

سیستم های هوشمند، سیستم های نرم افزار موبایل، مدیریت داده ها در شبکه های موبایل، خدمات ابری موبایل، امنیت اینترنت موبایل، محورهای اصلی کنفرانس MobiWis 2016 را تشکیل می دادند.

دومین کنفرانس بین المللی داده های باز و عظیم (OBD 2016)

اطلاعات به دارایی کلیدی در جوامع مدرن، اقتصادها و سازمان های دولتی تبدیل شده است. داده های عظیم (Big Data) شامل انواع مختلفی از شامل انواع مختلف اطلاعات پیچیده و مقیاس بزرگ هستند که فراتر از توانایی پردازش نرم افزارها و پایگاه داده های متداول هستند.

ترکیبی از داده های باز و عظیم، امکان انجام تجزیه و تحلیل های مفید از الگوهای داده، تصمیم گیری های هوشمند و حل مسائل پیچیده را برای کاربران، شرکت ها و سازمان های مختلف فراهم کرده و سرعت نوآوری را افزایش می دهند.

چالش ها و فرصت ها در حوزه داده های باز و عظیم، حفاظت از اطلاعات، امنیت، حریم خصوصی و اعتماد، مدیریت داده ها و پردازش، داده های اقتصادی، مجازی سازی داده ها، ابزار و فناوری ها، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی، داده های باز و عظیم در رایانش ابری و اینترنت اشیاء، محورهای اصلی کنفرانس OBD 2016 را تشکیل می دادند.

  • خلاصه سخنرانی دکتر اگنس اشتیبه

کیفیت زندگی در شهرها را می توان از طریق تغییر شکل و پیشرفت فضاهای شهری بهبود بخشید که نتیجه این اقدام، توانمندسازی جوامع برای دستیابی به رفاه پایدار خواهد بود. این چشم انداز به مردم کمک می کند تا یک جریان سالم و پایدار زندگی روزمره را از طریق مداخلات هوشمند شهری در پیش بگیرند.

محیط های اجتماعی جذاب که از رفاه و نوآوری حمایت می کنند، با کمک تغییر شکل الگوهای رفتاری، سنجش هوشمند در فضای باز، کانال های بازخورد عمومی، طراحی محله های پاسخگو و پذیریش تجربیات جدید در شهرهای آینده، ایجاد می شوند.

  • مقالات ارائه شده توسط محققان ایرانی

میر سامان تاجبخش و جمشید باقرزاده از دانشکده کامپیوتر دانشگاه ارومیه با ارائه مقاله:

Microblogging Hash Tag Recommendation System Based on Semantic TF-IDF

محمدرضا مردانی، سلمان محبی و حسین بوبرشاد از دانشگاه تهران با ارائه مقاله:

Robust Uplink Resource allocation in LTE Networks With M2M Devices as an  Infrastructure of Internet of Things

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا