فرود هواپیمای خورشیدی در اعتراض به آلاینده های جوی

نخستین پرواز دور دنیای هواپیمای خورشیدی با موفقیت در کشور چین به زمین نشست . هواپیمای خورشیدی ایمپالس دو (Impulse 2) با تکمیل پنجمین مرحله سفر خود به دور دنیا به شهر چونگ چینگ (Chongqing) در چین رسید .

قابل ذکر است که این سفر هواپیمایی به جهت استفاده از انرژی خورشیدی و پرواز بدون سوخت فسیلی در نوع خود بی سایقه بوده است .  هدف از پرواز این هواپیمای بدون سوخت ، امکان پذیر بودن پرواز هواپیماها در مسافت های طولانی تنها با استفاده از انرژی های تجدید پذیر اعلام شده است .

هواپیمای خورشیدی ایمپالس دو توسط برتراند پیکارد (Bertrand Piccard) خلبان سوئیسی ، شهر ماندالای میانمار را روز دوشنبه ترک کرد و پس از طی مسیری بیش 1300 کیلومتر و گذشت بیست ساعت و نیم زمان ، در شهر چونگ چینگ به زمین نشست. فرود این هواپیما در شهر چونگ چینگ چین به صورت نمادی بوده است چرا که کشور چین بزرگترین ساتع کننده دی اکسید کربن بوده و شهر چونگ چینگ بسیار آلوده است .

لازم به ذکر است که مرحله بعدی پرواز این هواپیما ، حرکت به سمت شهر نانجینگ (Nanjing) در شرق چین خواهد بود اما بر اساس گزارش های رسیده به دلیل وضعیت بد جوی این مرحله چند روز به تعویق خواهد افتاد  .

دو خلبان سوئیسی این هواپیمای تک نفره را به نوبت هدایت خواهند کرد و پیش بینی می شود سفر آنها به دور دنیا پنج ماه به طول انجامد . سفر این هواپیما از ابوظبی آغاز شده و در این شهر نیز به پایان خواهد رسید .

برای ساخت چنین هواپیمایی دوازده سال زمان صرف شده که اندازه بدنه اصلی آن همانند یک ماشین خورشیدی خانواده بوده با بال هایی به اندازه یک بوئینگ 747 که با انرژی خورشیدی کار می کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا