انجام مطالعات ژئوفیزیک حلقه مفقوده حفاری های پایتخت است

 اقبال شاکری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، دلایل اصلی نشست زمین در شهر تهران را وضعیت خاک، نشست شبکه های آب، وجود سفره های زیرزمینی، هجوم آب های سطحی و فاضلاب، ساخت و سازهای زیرزمینی و گودبرداری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خطر فرونشست و ریزش خاک در تهران همواره وجود دارد اظهار کرد: به منظور کاهش خطرات ناشی از فرونشست زمین تمام دستگاه ها قبل از اجرای پروژه های حفاری، باید با روش های ژئو فیزیک و روش های رادیویی بی خطر، لایه های خاک را بررسی کنند.
شاکری با بیان اینکه درحال حاضر مطالعاتی برای پروژه ها انجام می شود ولی کافی نیست گفت: در صورت انجام مطالعات کامل ژئوفیزیک ایمنی در اجرای پروژه ها افزایش می یابد.
وی گفت: با انجام مطالعات ژئوفیزیک وجود سفره های زیرزمینی در مسیر حفر تونل مشخص و پروژه های عمرانی با دقت بیشتری اجرا می شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای شهر در گذشته طرح ها و لایحه هایی برای نظارت بر حفاری های شهر تهران داشته و نظارت بر اجرای حفاری های شهر همچنان مورد توجه شورا قرار دارد.
وی با اشاره به حادثه فرونشست زمین در خیابان پیامبر(ص) نیز خاطر نشان کرد: این حادثه در حال بررسی است و شهرداری گزارش آن را برای بررسی بیشتر به شورای شهر ارائه خواهد کرد.
« وقوع چندین فقره حادثه فرونشست زمین در مناطق مختلف شهر تهران از جمله حادثه شهران، فرونشست زمین در خیابان پیامبر(ص) و همچنین فرونشست زمین در خیابان رجب نیا(منطقه 15) علاوه بر بروز خسارت های مالی و جانی، موجب نگرانی شهروندان شده است».
به گزارش ایرنا، برخی از کارشناسان عملیات حفاری مترو را عامل فرونشست زمین در تهران می دانند و درهمین حال شهرداری و شرکت مترو تهران نیز هرگونه ارتباط میان فرونشست زمین با عملیات حفاری مترو را رد می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا