ابداع روش جدید سال یابی اشیا

مهندسان الکترونیک و گروه اکترونیک دانشگاه لیورپول (University of Liverpool) انگلستان روش جدیدی از تاریخ گذاری کربن ابداع کرده اند که نتایج آن روی نمونه استخوانی پس از دو روز آماده می شود .  هزینه کاربرد این روش جدید ارزان تر از روش فعلی بوده که نتیجه را بیش از شش هفته ارائه می دهد .

مسئولان باغ ها و موزه Norton Priory انگلستان نمونه های استخوان حیوانات که پیش از این با نمونه اولیه (prototype technology) یک مدل از طیف سنج جرمی چهار گانه (quadruple mass spectrometer) تاریخ گذاری شده بود ، را برای کاربرد با روش جدید آماده کردند .

فرانک هارگریو (Frank Hargrave) مدیر موزه Norton Priory در رابطه با استفاده از این روش اظهار داشت : پتانسیل این روش جدید مشخص نیست . باستان شناسان برای نخستین بار قادر خواهند بود در سایت های باستانی این روش را برای نمونه های روزانه استفاده کنند .

استیو تیلور (Steve Taylor) سرپرست این پروژه تحقیقاتی در این رابطه می گوید : این مساله یک چالش و رقابت در توسعه ابزاری قابل حمل برای دستیابی به عملکرد مورد نیاز در روش جدید است اما با توجه به سرمایه ای که ما در اختیار داریم این مساله یک موقعیت بسیار قوی در واقعیت بخشیدن به آن محسوب می شود .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا