یک مسئول: مباحث زیست محیطی، اجتماعی و ایمنی وارد ادبیات فنی و اجرایی آب شود

«محمد ابراهیم‌نیا» امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری نخستین همایش «نشان مسئول؛ توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی» افزود: دولت یا وزارت نیرو به تنهایی قادر نیست مشکلات مربوط به آب را که یک موضوع فرابخشی است، حل کند اما با مشارکت آحاد جامعه می‌توان این مشکلات را رفع کرد. 
وی گفت: آمار آب تجدیدپذیر کشور از 130 میلیارد به 116 میلیارد مترمکعب و در چند سال گذشته به کمتر از 90 میلیارد مترمکعب رسیده و از بحث تغییر اقلیم خارج شده است. 
به گفته وی، مشکلات عدیده آب‌های زیرزمینی با توجه به اینکه زیر خاک اتفاق می‌افتد مانند دریاچه ارومیه، هورالعظیم، شادگان و دریاچه بختگان قابل رویت نیست و فقط توسط دولت و در اتاق‌های دربسته قابل حل نیست.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا اضافه کرد: وزارت نیرو در دولت یازدهم سعی کرد واقعیت‌های آب را به ویترین جامعه ببرد و همه جامعه و دولت را در این امر دخیل کند. 
به گفته وی،‌ باید انسان‌های باهوش و مبتکر به عنوان سرمایه‌های اجتماعی، راهکارهای مناسب را برای برون رفت از چالش‌های موجود در زمینه آب بیابند و با قبول مسئولیت متعالی، این حرکت را از پایه خانواده و تربیت فرزندان آغاز کنند. 
وی ادامه داد: باید واقعیت ها را پذیرفت و با تعاون و همکاری کل جامعه تلاش کرد معضل ایجاد شده با بهترین، درست‌ترین و اصولی‌ترین تصمیم گیری‌های اتخاذ شده با موفقیت پشت سر گذاشته شود. 
به گزارش ایرنا، صبح امروز نخستین همایش «نشان مسئول؛ توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی» با موضوع «آب، انرژی و محیط زیست» در سالن همایش‌های وزارت نیرو آغاز شد. 
هدف از برگزاری این همایش، ترویج مسئولیت اجتماعی در بخش انرژی و محیط زیست، تغییر در سبد انرژی کشور با تکیه بر مسئولیت اجتماعی برندها و سازمان‌ها، تشویق به سرمایه گذاری مسئولانه، نقش شرکت‌ها و مصرف بهینه منابع و کیفیت محصول و تاثیر آن بر توسعه پایدار است. 
توسعه پایدار محیط زیست، تجارت با شیوه‌ای محیط زیست دوستانه و همچنین ارتقای سطح آگاهی عموم مردم در زمینه محیط زیست و آب، از دیگر اهداف این همایش ذکر شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا