بزرگترین رقابت علمی بالن های فضایی جهان برگزار می شود

سیناپرس: در آوریل سال جاری میلادی صدها تن از علاقمندان آماتور به مطالعات علمی، بالن های خود را راهی قسمتی از جو زمین می کنند که با گستره ای که به آن "فضا" گفته می شود فاصله چندانی ندارد. نکته جالب توجه این است که هر علاقمندی از هر نقطه از جهان امکان شرکت در این برنامه جذاب علمی را خواهد داشت.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه علمی که تحت عنوان "بزرگترین رویداد بالن های فضایی جهان" شناخته می شود کافی است وارد پایگاه اینترنتی balloonchallenge.org شده و با ثبت نام در آن رویدادی که از 10 تا 27 آوریل برگزار می شود شرکت کنند.

در برنامه سال گذشته این رویداد، 60 تیم از 6 قاره جهان بالن های خود را راهی استراتوسفر کردند. برای شرکت در رقابت امسال تاکنون بیش از 100 تیم ثبت نام کرده اند.

بالن هایی که برای پرواز تا چنین ارتفاعی طراحی و ساخته می شوند بزرگ و البته بدون سرنشین هستند. این بالن ها در زمره بالن هایی قرار می گیرند که برای توسعه تحقیقات جوی و پیش بینی اوضاع آب و هوایی راهی فضای اطراف زمین می شوند.

بالن هایی که برای این برنامه جذاب علمی آماده می شوند تا 30 کیلومتر از زمین ارتفاع می گیرند و این یعنی بالاتر از ارتفاعی که هواپیماهای پیشرفته و غول پیکر پرواز می کنند با این حال نکته جالب توجه این است که این بالن ها با کمتر از 100 دلار ساخته می شوند.

بالن هایی که بدین ترتیب راهی فضای اطراف زمین می شوند حامل تجهیزات متنوع علمی خواهند بود و تیم برگزار کننده به بهترین آزمایشاتی که به وسیله آنها انجام شود جایزه اعطا می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا