تصفیه آب با استفاده از نیروی خورشید

این دستگاه کوچک در حدود 1 تا 2 یورو قیمت داشته و Sun4Water نامیده می شود . این دستگاه جهت کار کردن نیازی به انرژی الکتریکی نداشته و تنها با انرژی خورشید کار می کند . به گفته طراحان این دستگاه ، این وسیله کوچک و قابل حمل در هر جائی که آب و خورشید وجود داشته باشد قابل استفاده بوده و توانائی تصفیه آب رودها ، چشمه ها ، دریاچه ها ،  شیر های آب غیر قابل آشامیدن ؛ کانال های آب و تمامی منابع آب شیرین بوده ولی توانائی تصفیه آب دریا را ندارد . آب تهیه شده توسط این دستگاه کاملا بهداشتی بوده و بدون هیچ مشکلی قابل مصرف است .

لازم به ذکر است که انرژی خورشیدی دریافت شده توسط این دستگاه ، قابل استفاده در حوزه های دیگری نیز بوده و مصارف متعددی دارد . از سوی دیگر آزمایش های انجام شده توسط این دستگاه نشان داد که یک خانواده ده نفره در کنیا ، با دو ساعت شارژ این دستگاه قادر به تامین نیاز آب آشامیدنی مورد مصرف خود در طول روز هستند و علاوه بر آن ، این انرژی برای شارژ کردن کامل روزانه سه تا چهار دستگاه تلفن همراه کافی  بوده و از انرژی ذخیره شده در این دستگاه همچنین می توان برای روشن کردن ده لامپ ال ای دی در طول شب استفاده کرد .

این پروژه توسط یک موسسه خیریه ایتالیائی در شهر میلان اجرائی شده است . نام این موسسه Fondazione Cariplo charitable foundation بوده و هدف اصلی از ساخت این دستگاه تصفیه آب ، توزیع رایگان آن در بخش های مختلف قاره آفریقا است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا