وزارت نفت وظیفه ای برای احیای تالاب هورالعظیم ندارد

بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در آخرین روز هفته دولت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری بیان کرد: کاهش آب تالاب هورالعظیم به نفت ارتباطی ندارد هر چند راضی به خشک شدن این تالاب نیستم.
وی گفت: برخی در استان خوزستان مناع الخیر و تنها به فکر خود و کسب درآمد هستند.
وزیر نفت ادامه داد: 18 وزارتخانه در کشور وجود دارد که وزارت نفت یکی از این وزارتخانه هاست و همه فقط از وزارت نفت انتظار دارند.
زنگنه افزود: در 2 استان خوزستان و بوشهر تمام مطالبات خود را از وزارت می خواهند و این منطقی نیست زیرا 18 وزارتخانه دیگر هم وجود دارد که هر یک باید پاسخگوی وظایف خود باشند.
وی با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی در استان افزود: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد سوخت گازهای سمی از فعالیت های نفت در غرب کارون است که باید این مشکل حل شود.
وزیر نفت بیان کرد: همچنین درمورد آلودگی هایی که از فعالیت پتروشیمی در استان ایجاد می شود محیط زیست خود اختیار حاکمیتی دارد و باید به مشکلات آلودگی ناشی از فعالیت پتروشیمی رسیدگی کند و این موضوع به وزارت نفت ارتباطی ندارد.
زنگنه در ادامه اضافه کرد: خطوط نفت در کشور بسیار فرسوده است به طوریکه واحد بهره برداری نفت عمر 50 ساله دارد و هیچ سرمایه گذاری برای بازسازی این خطوط وجود ندارد هرچند خطوط نفت باید از نو ساخته شود و قابل بازسازی نیست.
وی با اشار ه به اینکه پالایشگاه آبادان با داشتن عمر 80 ساله یک موزه است افزود: زمانی که پالایشگاه نفت در حال ساخت بود؛ پیچ و مهره اختراع نشده بود اما هنوز از تاسیسات این پالایشگاه استفاده می شود.
وزیر نفت اظهار کرد: اگر کسی بخواهد پالایشگاهی احداث کند حمایت می کنیم اما قول نمی دهم که حتما پالایشگاهی احداث شود چرا که اغلب افرادی که به دنبال ساخت پالایشگاه هستند درپی دریافت زمین هستند.
زنگنه اضافه کرد: وزارت نفت همچنین از بخش فنی وحرفه ای و فوتبال و حوزه مسئولیت های اجتماعی حمایت می کند.
وی با بیان اینکه دولت باید به خوزستان توجه کند گفت: ظاهر فقر و محرومیت نباید در نقاط مختلف استان وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا وزیر نفت روز دوشنبه به استان خوزستان سفر کرد تا ضمن بازدید از تاسیسات نفتی استان از پروژه فاضلاب حاشیه شهر اهواز نیز بازدید کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا