راه اندازی سامانه فن بازار در دانشگاه پیام نور

دکتر محمد علی کریمی در بازدید از پژوهشکده پوشش‌های نانو ساختار دانشگاه پیام نور استان یزد اعلام کرد:  این سامانه شامل سه بخش ایده، دانش فنی و محصول با وسعت ملی و رویکرد گستره ای در سطح ملی و بین المللی است که جزئیات و اهداف آن و نحوه حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی ظرفیت و استعدادهای دانشگاه پیام نور کشور برای تجاری سازی محصولات پژوهشی را مطلوب خواند و گفت: تا کنون تعداد زیادی ایده، دانش فنی و محصول ارزنده در این خصوص دریافت شده که امیدواریم بزودی بخشی از آنها را در قالب شرکت های دانش بنیان به مرحله تجاری سازی  برسانیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور کشور از اجرای طرح و برنامه استارت آپ در این دانشگاه خبر داد و افزود: در این خصوص هم تفاهم نامه هایی در آستانه انعقاد است که نقش کار آفرینی دانشگاه پیام نور را پررنگ خواهد کرد.

وی طرح تدوین تعرفه فروش خدمات آزمایشگاهی و تصویب آن در هیات امنای دانشگاه را ازجمله اولویت ها و برنامه های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور در راستای تحقق سیاستهای پژوهشی دانست.

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه پیام نور افزود: ۸۰ درصد درآمدها در آزمایشگاه‌های استانها برای خرید تجهیزات وتامین امکانات هزینه می شود و۲۰درصد هم برای هزینه های پرسنلی و علمی دست اندر کاران ذی ربط صرف خواهد شد.

وی استقلال پژوهشکده ها را در گسترش فعالیتهای فنآورانه و پژوهشی موثر خواند و گفت : هم اکنون ۳ پژوهشکده در دانشگاه پیام نور کشور فعالیت می کنند که دو پژوهشکده آن در استان یزد فعالند.

کریمی پژوهشکده‌های پوششهای نانو ساختار یزد و زیست محیطی اردکان  را از جمله پژوهشکده های موفق دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه هایی که در دست اجراست آزمایشگاه‌ها در دانشگاه پیام نور به ۳ دسته ملی، مرجع و مراکز و واحدهاتقسیم می شوند که دو گروه آخری در استان‌ها با نظارت کمیته فنی استانی  و مدیریت آزمایشگاه ملی که در کرج واقع می شود با نظارت دفتر آزمایشگاههای ملی وقطبی سازمان مرکزی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش مهر، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور کشور آزمایشگاه مرجع استانی را شامل مجموعه ساختمانی با محوریت مرکز استان معرفی کرد که آزمایشگاه‌های واجد تجهیزات پیشرفته واقع در سایر مراکز به جز مرکز استان را نیز شامل می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا