آفت رشد صنایع کشور، خرید وسایل دست دوم از دیگر کشورهاست

 دکتر نوید نصیری‌زاده با اشاره به رشد موازی صنعت و دانشگاه، گفت: دانشگاه‌ها در گذشته علم محور بودند و از کارآفرینی غافل؛ ولی امروز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ارسال بخشنامه‌ها و اهمیت دادن به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاهی به سمت کارآفرینی گام برمی‌دارند و جایگاه واقعی خود را در صنعت باز می‌کنند و قطعاً حوزه پژوهشی دانشگاه شاهراه تبدیل علم به ثروت و خدمت واقعی به صنعتگران است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دید برخی مدیران صنعتی را لحظه‌ای دانست و گفت: صنایع با همکاری دانشگاه‌ها می‌توانند آخرین تکنولوژی‌ها را دریافت کنند.

به گفته‌ وی، آفت رشد و حرکت به سوی تولید محصولی که کیفیت جهانی داشته باشد، خرید وسایل دست دوم کشورهای دیگر است چرا که قطعاً آنها برای خرید علم به کار گرفته شده در لوازم نو و دست اول اقدام خواهند کرد.

نصیری‌زاده در ادامه اظهار کرد: در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اهداف به دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تعریف شده‌اند و هر کدام با جدیت و برنامه ریزی منسجم در حال پیگیری هستند.

وی افزود: در بخش برون سازمانی ارتباط دانشگاه با صنعت ارتباط قابل تقویتی است و بعضاً دلیل این ارتباط ناکارآمد عدم اعتماد صنعت به دانشگاه است که راهکارهایی را برای آن ترسیم کرده‌ایم، از جمله انتقال تکنولوژی و فناوری از دانشگاه به صنعت، سئوال از صنعتگران استان در خصوص مشکلات ایجاد شده در محیط کار، ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی به منظور تعریف و رخ کشیدن برند دانشگاه با ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها که اتاق فکر و کارگروه‌های آن در حوزه پژوهشی دانشگاه در حال تدوین و تشکیل است.

وی همچنین در بخش‌بندی تعریف حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بخش درون سازمانی و دانشگاهی نیز گفت: کاربردی کردن پایان نامه دانشجویان، طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی و همچنین تبلیغ و ترویج شبکه عظیم ساها که افتخار پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است، از برنامه های این حوزه در بخش فعالیت‌های دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، این مسئول در پایان عنوان کرد: البته پتانسیل‌های مراکز رشد، ترویج شرکت‌های دانش بنیان و باشگاه پژوهشگران جوان در خدمت دانشگاهیان، فارغ‌التحصیلان کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز جایگاه خاصی دارد که توجه ویژه و جدی به آن شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا