والدین از دنیای مجازی کودکان خود بی خبر هستند

به تازگی پژوهشی جدید و جنجالی بر روی ساختار استفاده جوانان از دنیای مجازی و میزان آگاهی والدین آنها از نحوه حضور آنها رد این دنیا انجام شده است. 60 درصد از 804 نوجوان شرکت کننده در این پژوهش بیان کردند که آنها حساب های کاربری آنلاینی دارند که والدینشان از وجود آنها بی خبر هستند.

43 درصد از فرزندان اعلام کردند که در مشکلات اینترنتی ابتدا دوستان خود را در جریان می گذارند. به این ترتیب روشن می شود که فرزندان به نحوی والدین خود را به عنوان مرجعی معتبر و مطمئن برای حل مشکلات آنلاین خود نمی دانند.

با این حال ممکن است بپرسید که این نوجوانان از کجا مطمئن هستند که والدینشان از حساب های کاربری آنها بی خبر هستند و شاید این والدین هستند که با زیرکی اطلاع داشتن از حساب های کاربری فرزندانشان را از آنها پنهان می کنند. البته در عین حال 13 درصد از این نوجوانان بیان کرده بودند که والدینشان به صورت کامل از فعالیت های آنلاین آنها آگاهی دارند.

از طرف دیگر، از 810 والدین شرکت کننده در این تحقیق، 27 درصد آنها اعلام کردند که گمان می برند که فرزندان آنها احتمالا چند حساب کاربری آنلاین پنهان از والدینشان دارند. این امر خود نشان دهنده این است که 73 درصد از والدین گمان می کنند که فرزندانشان همه چیز را با آنها در میان می گذارند. این امر زمانی جلوه گر می شود که 53 درصد از والدین اعلام کرده بودند که کاملا مطمئن هستند که فرزندانشان چیزی را از آنها پنهان نمی کنند و البته 20 درصد باقیمانده نیز اعتراف کردند که ممکن است این پنهان کاری از سوی فرزندان انجام شده باشد.

با بررسی نتایج این پژوهش روشن می شود که فرزندان در نزاع های آنلاین برای دریافت پشتیبانی بیش از والدین خود به یکدیگر تکیه می کنند. 43 درصد از فرزندان اعلام کردند که در مشکلات اینترنتی ابتدا دوستان خود را در جریان می گذارند. به این ترتیب روشن می شود که فرزندان به نحوی والدین خود را به عنوان مرجعی معتبر و مطمئن برای حل مشکلات آنلاین خود نمی دانند.

این امر خود نشان دهنده تفاوت نسل های والدین و فرزندان است. به این صورت که نسل والدین قبل از اینترنتی و آنلاین شدن دنیا به دنیا آمده اند و این در حالی است که نسل فرزندان آنها با توسعه و پیشرفت دنیای آنلاین رشد کرده اند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا