ساخت سیستمی یکپارچه و هوشمند برای نگهداری اسناد

پویا خادمیان، مجری این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: در گذشته کمدهای ثبت بایگانی و اسناد و کالاهای مهم نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها به صورت مکانیکی و ریلی بود. محققان شرکت ما از نخستین تیم های تحقیقاتی دنیا بودند که موفق شدند با استفاده از سیگنال‌های تلفن(TONE وFALS) عملکرد این کمدها را الکترونیکی کنند. اینک با گذشت سال ها تحقیق توانسته ایم با ایجاد تغییراتی در میکروکنترل‌های جدید، تنها با کمک موبایل و تبلت این سیستم را از هر نقطه دنیا به طور هوشمند کنترل کنیم.

به گفته وی، این محصول کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد که عمده ترین آن بایگانی اسناد و مدارک و نگهداری قطعات و کالاهای حساس در شرایط خاص( مانند داروهای خاص در دمای مورد نیاز) است؛ این سیستم قابل استفاده در تمامی وزارتخانه ها، کتابخانه‌ها، شهرداری ها، بیمارستان ها، شرکت های بیمه و…. است.

وی افزود: در این سیستم هر کسی نمی تواند دسترسی آزاد به اسناد محرمانه داشته باشد. تنها کسانی که اثر انگشت و چهره آنها شناخته شده است به این پرونده ها دسترسی دارند؛ این سیستم مدام عملکرد خود را اعلام و هنگام ورود و خروج و زمان استفاده کارمندان از اسناد را ثبت می کند و مانع سرقت و ورود افراد بیگانه به آن محیط شود. 

وی نظم بخشیدن به پرونده ها و اسناد، امنیت بیشتر، قیمت مناسب تر و کمتر نسبت به نمونه های مشابه خارجی، کاهش میزان سرقت و گم شدن اسناد و کاهش مصرف انرژی کارمندان برای جا به جایی اسناد را از جمله مزایایی این طرح برشمرد و درباره وجه تمایز این دستگاه نسبت به نمونه های مشابه خارجی گفت:برنامه نویسی این سیستم نسبت به نمونه های مشابه خارجی متفاوت است. این دستگاه سخت افزار خاصی دارد و فرد می تواند اسناد را اسکن و مشاهده کند و در صورت نیاز تنها با دادن کد مورد نیاز، دسترسی دقیقی به سند اصلی داشته باشد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا