آزمایش ترکیب بروفن و آسپرین در درمان ملانوما

پژوهش های جدید محققان نشان می دهد مصرف منظم داروهائی مانند آسپیرین و ایبو بروفن سبب کاهش خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست می شود.

بر اساس یافته های این پژوهش ، دارو های فوق قادر به مقاوم سازی سلول های پولکی و یا فلس دار بدن مانند پوست بوده و از آن ها در برابر سرطانی شدن محافظت می کنند.

این مطالعات توسط تیمی از پژوهشگران استرالیائی انجام شده است که از مراکز و موسسات علمی مختلفی با یکدیگر همکاری کرده اند. آن ها در پژوهش های خود دریافتند که دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی that non-steroidal anti-inflammatory drugs که به اختصار (NSAIDs) نامیده می شوند قادر به کاهش خطر ابتلا به سرطان در سلول های پولکی یا فلس دار بدن (مانند پوست) squamous cell  شده و مصرف این داروها خطر ابتلا به سرطان در این سلول ها را 18 درصد کاهش می دهد .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در مجله تخصصی تحقیقات بیماری های پوستی the 'Journal of Investigative Dermatology' منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

ترجمه: فاطمه گردی