کشف نوعی تدفین نوسنگی در ایتالیا

استخوان های حداقل بیست و دو نفر از انسان های دوره نوسنگی که بیشتر آنها به کودکان تعلق داشته ، در غاری در جنوب شرقی ایتالیا کشف شده است .  

جان راب (John Robb) از دانشگاه کمبریج در مصاحبه ای مطبوعاتی از مجله علوم اعلام کرد : غار Scaloria در جنوب شرقی ایتالیا واقع شده که استالاکتیک های فراوانی سطح آن را پوشانده اند . این غار نخستین مستندات کشاورزی اولیه در مردم اروپا و تلاش فعالانه این مردم را در جداسازی گوشت جسد از استخوان ها را ارائه می دهد . 

قابل توجه است که در این محوطه باستانی ، استخوان های انسان به طور تصادفی با استخوان های حیوانات ، سفال های شکسته و ابزارهای سنگی مخلوط شده بودند .

پژوهش ها و مطالعات جدید جان راب نشان می دهد که تنها چند اسکلت کامل انسان  در این غار گذاشته شده بود و استخوان ها تنها علائمی که داشتند ، قطع نور بر روی آنها را نشان می دهد. در حقیقت تحقیقات نشان می دهد که این استخوان های انتخاب شده ، ممکن است نزدیک به یک سال پس از مرگ افراد در این محل قرار داده شده باشند درست زمانی که بافت های عضلانی و گوشت اجساد از آن جدا شده بودند .

جان راب و تیم بین المللی اش که متشکل از دانشمندان مختلف بودند ، پیش بینی می کنند که روند جداسازی گوشت جسد از استخوان ها می توانسته یک بخشی از طرح تدفین چند مرحله ای طولانی در دوره نوسنگی ایتالیا  باشد که پایان این طرح تمیز کردن ، استخوان های شبیه سنگ در غار همراه با دیگر اقلام دور ریز قرار داده شده باشند .

به نظر این دانشمندان شکل گرفتن سنگ های این غار، چکه کردن آب در آن و تشکیل استلاکتیک ها ممکن است نقش قدرت معنوی را در انسان های نوسنگی ایتالیا بازی می کرده است در نتیجه این منطقه به عنوان بخشی ویژه برای آن ها شناخته شده و به عنوان محلی برای تدفین انتخاب شده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا