گزارشی از پایان بزرگترین جنگ تاریخ

در جنگ جهانی دوم ، نیروهای متحدین به سرکردگی آلمان، ایتالیا و ژاپن از یک سو با نیروهای متفقین به سرکردگی ایالات متحده آمریکا، شوروی سابق و انگلستان از سوی دیگر می جنگیدند. این جنگ که در تابستان سال 1945 میلادی با شکست همه جانبه نیروهای آلمان و ایتالیا در خاک اروپا پایان یافته بود به دلیل پا فشاری ژاپن در ادامه نبرد در اقیانوس آرام و آسیا ادامه پیدا کرده بود تا اینکه دولت ایالات متحده آمریکا در روز ششم آگوست برابر با شانزدهم مرداد با استفاده از بمب اتمی شهر هیروشیما و سه روز بعد شهر  ناکازاکی را در ژاپن هدف قرار داده و در این فاجعه بزرگ صدها هزار نفر از افراد غیر نظامی و شهروندان ژاپنی کشته شدند.

دولت ژاپن در چنین روزی  با پذیرش شکست در جنگ؛ تسلیم شده و نبرد در اقیانوس آرام و آسیای شرقی متوقف شد. به  این ترتیب جنگ جهانی دوم به طور رسمی پایان یافت.

 متعاقب این رویداد دولت ژاپن در چنین روزی  با پذیرش شکست در جنگ؛ تسلیم شده و نبرد در اقیانوس آرام و آسیای شرقی متوقف شد. به  این ترتیب جنگ جهانی دوم به طور رسمی پایان یافت.

 به تازگی تعدادی از تصاویر قدیمی مربوط به این رویداد تاریخی از سوی خبرگزاری شی هوا منتشر شده است. در این تصاویر لحظات مربوط به تسلیم شدن نیروهای ژاپنی در کشور چین به نمایش گذاشته شده است. در یکی از این تصاویر، مذاکرات رسمی فرمانده نیروهای ژاپنی در استان هو نان واقع در مرکز چین  با نام تاکئو یامی و فرمانده نیروی زمینی چین ژیائو ییسو دیده می شود. در این تصویر، مقامات ژاپنی زیر عکس بزرگی از امپراطور هیرو هیتو نشسته اند.  امپراطور هیرو هیتو در زمان جنگ جهانی دوم، امپراطور ژاپن بوده و خبر تسلیم قوای ژاپنی در جنگ جهانی دوم توسط وی در برنامه ای رادیوئی اعلام شد.  

به ادعای مقامات چینی؛ طی جنگ جهانی دوم حدود 35 میلیون نفر از مردم چین کشته یا زخمی شده بودند و بیشترین تلفات این آمار مربوط به جنگ با نیروهای ژاپنی بود که بر اساس گزارش ها و شواهد تاریخی، با بی رحمی و قساوت بسیار زیادی اقدام به کشتار افراد غیر نظامی می کردند.

در یکی دیگر از این تصاویر، هی یینگ چینگ نماینده دولت چین؛ به طور رسمی در حال پذیرش نامه تسلیم نیروهای ژاپنی در منطقه نانجینگ در شرق کشور چین  است. این تصاویر تاریخی دارای ارزش زیادی بوده و در یکی از جالب توجه ترین آن ها ، نیروهای دستگیر شده ژاپنی در دادگاهی واقع در استان شانژی چین در حال گریه کردن دیده می شوند.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا