تلاش هکرهای رژیم صهیونیستی برای شنود رایانه‌ها

 سازمان‌های اطلاعاتی تاکنون راههایی را برای جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم‌هایشان ابداع کرده‌اند و یکی از بهترین روش‌ها برای ایمن نگهداشتن سیستم‌ها، جدا کردن کامل رایانه‌ها از شبکه است.ایده این است که در این حالت، اگر رایانه به اینترنت متصل نباشد، ممکن نیست کسی بتواند از راه دور به آن دسترسی پیدا کند. اما این بدافزار جدید می‌تواند صدای موتورهای درون رایانه را شنود کند.

در یک هارد سنتی، اطلاعات بر روی دیسک‌های فلزی موسوم به پلاتر ذخیره می‌شوند. درون درایو یک بازوی متحرک قرار دارد که توسط یک موتور کنترل می‌شود و در انتهای آن یک سر مغناطیسی قرار دارد که اطلاعات را می‌خواند. با حرکت دادن این سر مغناطیسی به سمت عقب و جلو بر روی پلاتر می‌توان به مجموعه اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کرد.

این حرکت با یک صدا همراه است و هکرها می‌توانند موتور را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صداهای خاص را انتقال بدهد. با قرار دادن یگ تلفن هوشمند مجهز به میکروفون در نزدیکی دستگاه می‌توان اطلاعات رایانه را بدون نیاز به اتصال اینترنتی منتقل کرد.

هکرهای رژیم صهیونیستی چند ماه پیش نیز از صدای فن سی‌.پی‌.یو برای هک اطلاعات استفاده کرده بودند اما روش جدید حتی در زمان خاموش بودن فن‌ها نیز کار می‌کند.به گزارش ایسنا به نقل از آرشیو،سرعت انتقال داده در این روش بسیار پائین و در حد سه بیت در ثانیه است اما با همین سرعت هم ممکن است رمزهای عبور یا کلیدهای رمزگشایی طی چند دقیقه منتقل شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا