هدیه آدیداس به قهرمانان المپیک

هنوز نمی‌توان در مورد قابل استفاده بودن کفش‌های چاپی سه‌بعدی نظر داد اما برخی از تولیدکنندگان پوشاک ورزشی در تلاش برای تولید نمونه‌های جدید بوده و حتی در برخی موارد از فناوری چاپ سه‌بعدی در تولید نمونه اولیه کفی کفش استفاده کرده‌اند.

آدیداس سال گذشته با محصولات مفهومی مانند کفش ورزشی سه‌بعدی فیوچرکرافت(Futurecraft) به نمایش پتانسیل این فناوری پرداخت که بخش‌هایی از آن با مواد چاپی سه‌بعدی ساخته شده بود.

ین شرکت اکنون یک نمونه آماده استفاده را برای ورزشکاران تحت حمایت خود در المپیک ریو تولید کرده و آن را "کفش چاپی سه‌بعدی برندگان" نامیده است و همانطور که پیداست، تنها به مدال‌آوران اهدا خواهد شد.

این کفش برخلاف مفهوم فیوچرکرافت، دارای رویه فناوری پرایم‌نیت(primeknit) و کفی چاپی سه‌بعدی است. پشتی کفش نیز با چاپ سه‌بعدی ساخته شده که تا پیش از دیده نشده است. آدیداس با ادغام پشتی کفش به کفی توانسته از فرآیند مرسوم چسب زدن یا دوختن بخش‌های مختلف کفش خودداری کند.

ابه گزارش ایسنا از انگجت، ین کفش با موفقیت آزمایش و تایید شده و می‌توان از آن برای دویدن استفاده کرد. هنوز جزئیاتی در مورد نمونه فروشی این کفش ارائه نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا