طرح ویژه ایلان ماسک برای سقف های خورشیدی

ایلان ماسک فردی بسیار جاه طلب است و تقریبا در هر رده ای از فناوری به ارائه ایده های ویژه دست می زند. شاید او را با ایده موشک های اسپیس اکس و یا خودروهای تسلا بشناسید ولی در حقیقت او در دوران همکاری خود با شرکت سولار سیتی، در زمینه فعالیت بر روی انرژی نیز تجربه ای مفید دارد.

این طرح با ساخت سقف های عادی و نصب پنل های خورشیدی بر روی آنها متفاوت است و در حقیقت خود سقف از جنس سلول های خورشیدی ساخته شده است.

حال با تلفیق سولار سیتی و تسلا، ایلان ماسک ایده ای جدید را ارائه کرده است که شامل ساخت سقف هایی از جنس پنل خورشیدی است. این طرح با ساخت سقف های عادی و نصب پنل های خورشیدی بر روی آنها متفاوت است و در حقیقت خود سقف از جنس سلول های خورشیدی ساخته شده است.

ماسک در این باره می گوید که مردم سالانه میلیون ها دلار برای ساخت سقف مصرف می کنند، با این حساب چرا سلول های خورشیدی را به عنوان ابزارهای اصلی و مصالح کلی ساخت سقف جایگزین نکنیم؟ این امر منطقی به نظر می رسد زیرا صاحبان خانه ها معمولا در برابر نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف خانه خود مقاومت می کنند زیرا این امر به معنای عملیات عمرانی مجدد و کنده شدن بسیاری از المان های سقف ساخته شده است.

با این وجود این سیستم جدید می تواند به سادگی این مشکلات را حل کند. گفته می شود که این طرح جدید قرار است تا در سه ماهه دوم سال 2017 میلادی یعنی در کمتر از یک سال دیگر در معرض دسترسی کاربران قرار بگیرد.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا