فعالیت های فضایی کشور با جدیت ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی از عمیق تر، علمی تر و جامع تر شدن اقدامات حوزه هوافضای کشور در سال های اخیر خبر داد و افزود: در خصوص فعالیت های هوافضا شائبه هایی در جامعه ایجاد شده که فعالیت های فضایی کاهش یافته و یا کمرنگ شده است، در حالی که این فعالیت ها به صورت جدی در حال انجام است.
وی بیان کرد: تنها اتفاقی که افتاده، کمتر شدن اطلاع رسانی ها در این زمینه است که دلیل اصلی آن محرمانه، جهت دار و هدف دارشدن فعالیت های حوزه هوا و فضا و نیز بعضی از حساسیت های بین المللی است که به خصوص در حوزه پرتابگر ماهواره به وجود آمده است.
منطقی با بیان اینکه تمرکز اقدام ها در حوزه هوافضا روی کاربری اطلاعات فضایی در حوزه های مختلف جهت بهبود عملکرد در آن حوزه ها است، افزود: اطلاع رسانی در این خصوص برای عموم جامعه چندان جذاب نیست و ترجیح می دهیم پس از به نتیجه رسیدن آنها اقدام به انتشار کنیم.
رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی بیان کرد: سیاست فعلی مرکز ملی فضایی موجود، اطلاع رسانی در حوزه هوا وفضا است که این امر نیز در دنیا مرسوم است، اما برخی تست های انجام شده در این حوزه کاملا محرمانه است و تا زمانی که به نتیجه نرسد، دستاوردها منتشر نمی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا