دستاوردهای حوزه هوافضا کاملا محرمانه است

دکتر منوچهر منطقی از عمیق‌تر، علمی‌تر و جامع‌تر شدن اقدامات حوزه هوا و فضای کشور در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: در خصوص فعالیت‌های هوا و فضا شائبه‌هایی در جامعه ایجاد شده است که فعالیت‌های فضایی کاهش یافته و یا کمرنگ شده است. در حالی‌که این فعالیت‌های فضایی به صورت جدی ادامه دارد.

وی افزود: تنها اتفاقی که افتاده، کمتر شدن اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه است که دلیل اصلی این موضوع، محرمانه، جهت‌دار و هدف‌دار شدن فعالیت‌های حوزه هوا و فضا و نیز بعضی از حساسیت‌های بین‌المللی است که به خصوص در حوزه پرتابگر ماهواره به وجود آمده است.

دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز اقدام‌ها در حوزه هوافضا بر روی کاربری اطلاعات فضایی در حوزه‌های مختلف جهت بهبود عملکرد در آن حوزه‌هاست و اقدامات اطلاع‌رسانی در خصوص آن برای عموم جامعه چندان جذاب نیست، ترجیح می‌دهیم پس از به نتیجه رسیدن آنها اقدام به انتشار آن کنیم.

رییس مرکز ملی فضایی ایران خاطرنشان کرد: سیاست فعلی مرکز ملی فضایی موجود، اطلاع‌رسانی در حوزه هوا و فضا است که این امر در دنیا نیز مرسوم است؛ اما برخی تست‌های انجام شده کاملا محرمانه است و تا زمانی‌که به نتیجه نرسد، دستاوردها منتشر نمی‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا