انسان از چه زمانی آغاز به خنده کرد؟

تیمی از پژوهشگران ژاپنی در مطالعات خود دریافتند که بچه میمون های نژاد ماکائو در هنگام خواب با روشی کاملا مشابه نوزاد انسان لبخند می زنند. این اتفاق در نوزادان شامپانزه ها نیز مشاهده می شود. سرپرستی این تیم تحقیقاتی بر عهده فومیتو کاواکامی پژوهشگر دانشگاه کیوتو قرار دارد.

پژوهشگران با بررسی و آنالیز این اطلاعات و مقایسه نحوه لبخند نخستینیان با نوع لبخند نوزاد انسان احتمال می دهند که اجداد انسان برای نخستین بار حدود 30 میلیون سال پیش قادر به لبخند زدن شدند.

در این تحقیقات، پژوهشگران اقدام به تصویربرداری و بررسی نحوه خواب هفت بچه میمون ماکائو که در فاصله سنی 7 روز تا بیست و یک روز بودند کرده و دریافتند آن ها در هنگام خواب به دفعات لبخند زده و این لبخند ها با شدت های مختلفی است و می تواند تنها یک سمت لب های آن ها را تحت تاثیر قرار داده یا کلا فرم لب ها را منحنی کرده و به صورت لبخند کامل مشاهده شود.

فومیتو کاواکامی در توضیح این موضوع اعلام کرد: لبخندهای غیر ارادی در میمون های نوزاد عموما کوتاه مدت هستند و نیم لبخند های مشاهده شده در هنگام خواب این ماکائو ها نیز بسیار مشابه آن چه در نوزاد  انسان رخ می دهد است.

پژوهشگران با بررسی و آنالیز این اطلاعات و مقایسه نحوه لبخند نخستینیان با نوع لبخند نوزاد انسان احتمال می دهند که اجداد انسان برای نخستین بار حدود 30 میلیون سال پیش قادر به لبخند زدن شدند. کاواکامی اعتقاد دارد این نوع لبخند، نشان دهنده لذت یا سرخوشی نبوده و تنها برای رشد و بهبود عملکرد عضلات صورت نوزادان در هنگام خواب رخ می دهد. این موضوع در انسان و نخستینیان با یک شکل و بر اساس الگوی مشابهی قابل مشاهده است.

منبع: dailymail

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا