نگاهی به برترین فناوری های پوشیدنی در المپیک ریو

به زودی شاهد شروع المپیک خواهیم بود ولی این دوره از بزرگ ترین رقابت های ورزشی جهان به نجو بارزی با تمامی دوره های گذشته متفاوت است زیرا نقش فناوری های شخصی در آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. در این میان نقش فناوری های پوشیدنی در بهبود عملکرد فردی و یا ثبت اطلاعات ورزشی این ورزشکاران بسیار مهم است و به همین دلیل نیز در المپیک سال جاری شاهد استفاده چشمگیری از فناوری های پوشیدنی خواهیم بود.

نقش فناوری های پوشیدنی در بهبود عملکرد فردی و یا ثبت اطلاعات ورزشی این ورزشکاران بسیار مهم است و به همین دلیل نیز در المپیک سال جاری شاهد استفاده چشمگیری از فناوری های پوشیدنی خواهیم بود.

در ادامه به بررسی مهم ترین فناوری های پوشیدنی مورد استفاده در المپیک پیش رو خواهیم پرداخت.

  • عینک های واقعیت مجازی: مسابقات المپیک سال جاری قرار است تا برای نخستین بار در طول تاریخ به کمک سیستم های واقعیت مجازی نیز تحت پوشش قرار بگیرند و دارندگان عینک واقعیت مجازی سامسونگ از این مزیت ویژه بهره مند خواهند شد.
  • انگشتری برای پرداخت الکترونیکی: این انگشتر ویژه می تواند حکم کارت اعتباری ویزاکارت را برای ورزشکاران حاضر در مسابقات داشته باشد و به کمک آنها تنها با قرار دادن انگشتر در برابر درگاه های پرداخت، می توان بدون دردسر به پرداخت صورت حساب ها دست زد.
  • لباس های ضد باکتری برای ورزش های آبی: این لباس ها به صورت اختصاصی برای آب های ریو که آلوده اعلام شده اند طراحی گشته است تا ورزشکاران رشته هایی مانند قایقرانی در برابر باکتری ها مصون باشند.
  • عینک واقعیت افزوده سولوس: این عینک واقعیت افزوده در رشته هایی مانند دوچرخه ساری کاربرد ویژه ای خواهد داشت و اطلاعاتی مانند مسیر باقی مانده، نقشه و سرعت را به عنوان جزئی از دید ورزشکار به او ارائه خواهد کرد.
  • فناوری های AeroSwift و AeroBlade: این دو فناوری به سادگی می توانند میزان گردش و ورود هوا به بافت لباس دوندگان المپیکی را افزایش داده و در نتیجه عملکرد کلی بدن آنها را بهبود بخشند.
  • مچ بند هوشمند Whoop: این مچ بند هوشمند در تمرینات پیش از رقابت ها اثر خود را نشان می دهد و می تواند با چند با استفاده، نشان بدهد که برای هر ورزشکار به چه زمانی برای ریکاوری کامل و امکان انجام فعالیتی مشابه با بازدهی کامل نیاز است.
  • هدفون های بهبود عملکرد مغزی: این هدفون ها به سادگی می توانند با تغییر در امواج مغزی ورزشکاران به عملکرد کلی آنها کمک کنند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا