تلاش برای محافظت از پنگوئن ها در گرمای تابستان

به طور کلی پنگوئن ها بومی مناطقی خاصی از قطب جنوب هستند و در حال حاضر قاره جنوبگان اصلی ترین میزبان پنگوئن ها بوده و در قطب شمال، هیچ نوع پنگوئنی زندگی نمی کند. البته در زمان های دور، نوعی ویژه از پنگوئن ها با نام Great auk در قطب شمال زندگی می کرده که در قرن نوزدهم میلادی منقرض شده است.

تابستان سال جاری بر اساس گزارش های رسمی یکی از گرمترین تابستان های کره زمین در طول تاریخ ثبت دما محسوب می شود و این موضوع سبب شده است تا شرایط نگهداری پنگوئن ها در مراکز پزوهشی و آکواریوم های نیمکره شمالی دشوار شود.

 این مساله به معنی عدم وجود پنگوئن در نیمکره شمالی نبوده و در حال حاضر تعداد زیادی از انواع گونه های این جانور در آکواریوم ها و زیستگاه های مصنوعی موجود در نیمکره شمالی زندگی می کنند. موضوعی که باید در نظر داشت این است که به طور طبیعی فصل ها در نیمکره شمالی و جنوبی متقارن بوده و زمانی که در قطب جنوب زمستان است؛ در نیمکره شمالی ما در حال گذراندن فصل تابستان هستیم.

تابستان سال جاری بر اساس گزارش های رسمی یکی از گرمترین تابستان های کره زمین در طول تاریخ ثبت دما محسوب می شود و این موضوع سبب شده است تا شرایط نگهداری پنگوئن ها در مراکز پزوهشی و آکواریوم های نیمکره شمالی دشوار شود. یکی از مراکز مهم نگهداری و پرورش پنگوئن در نیمکره شمالی، در شهر هاربین کشور چین قرار دارد. در این مرکز که با نام آکواریوم قطبی در استان هیلونگجیانگ در شمال شرق این کشور در حال فعالیت است، انواع گونه های پنگوئن مورد حمایت و مطالعه قرار گرفته و جانور شناسان تلاش می کنند تا با پرورش این گونه جانوری؛ به افزایش تعداد آن ها و پیشگیری از انقراض برخی گونه ها کمک کنند. در این آکواریوم قطبی به تازگی و با توجه به گرم شدن بیش از حد هوا؛ تجهیزات و امکانات جدیدی از جمله سرسره های یخی و محوطه هایی با دمای مشابه قطب تعبیه شده تا پنگوئن ها در شرایطی شبیه به زیستگاه های طبیعی خود قرار بگیرند. در این گزارش تصویری شاهد بخش هایی از این پارک قطبی هستیم.

منبع: xinhua

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا