رونمایی از نخستین کامیون برقی جهان

کمپانی های خودروسازی اروپایی در طی چند ماه گذشته سرمایه گذاری های بیشتری در زمینه انجام تحقیقات مربوط به ساخت خودروهای سبز انجام داده اند. در همین راستا کمپانی آئودی به تازگی از دو خودروی الکتریک جدید پرده برداری کرده است و همچنین شرکت خودرو سازی پورشه نیز 400 شغل به تعداد مشاغل پیش بینی کرده برای ساخت خودروی الکتریکی مدل E خود افزوده است. به این ترتیب و در همین راستا نیز به تازگی کمپانی خودروسازی آلمانی دایملر نیز از اولین کامیون عاری از سوخت فسیلی خود یعنی eTruck رونمایی کرد.

متخصصان در این زمینه eTruck را کامیونی تمیز و بی سر و صدا معرفی کرده اند که می تواند برای جا به جایی های درون شهری بسیار مناسب باشد.

این کامیون نیز مانند بسیاری از وسایل نقلیه الکترونیک دیگر و به خصوص در مقایسه با کامیون های دیزلی بسیار کم سر و صدا است. همچنین ظرفیت تحمل وزن باز این کامیون نیز 26 تن تخمین زده شده است. بر اساس نظر کارشناسان، می توان eTruck را به عنوان اولین کامیون سنگین وزن مفهومی دانست که در آینده روانه جاده ها خواهد شد.

با این حال توان حرکت این کامیون با هر بار شارژ تنها 124 مایل (نزدیک به 200 کیلومتر) است و این رقم در مقایسه با مسافت های بسیار طولانی که معمولا کامیون های باری طی می کنند بسیار ناچیز به حساب می آید. البته متخصصان در این زمینه eTruck را کامیونی تمیز و بی سر و صدا معرفی کرده اند که می تواند برای جا به جایی های درون شهری بسیار مناسب باشد. البته لازم به ذکر است که کمپانی دایملر در زمینه ساخت کامیون های یاد شده بی تجربه نبوده و در طی برنامه های آزمایشی خود به نام Fuso Canter E-Cell بسیاری از کامیون های کم ظرفیت 4.8 تنی خود را در پاییز گذشته به پرتغال ارسال کرده است.

با این وجود باید یادآور شد که متخصصان در شرکت خودروسازی دایملر پیش بینی کرده اند که این کامیون الکتریکی تا اوایل دهه بعدی میلادی وارد خط تولید عمده نخواهد شد. بر اساس پیش بینی ها تا آن زمان پیشرفت های تکنولوژیکی موجب کاهش قیمت باتری های مورد نیاز این خودروها خواهند شد و به همین دلیل نیز روند تولید این کامیون ها آسان تر خواهد گشت.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا