فیس بوک روسی خواستار همکاری با ایران شد

در بخشی از نشست هیات ایرانی و روسی که امروز (چهارشنبه) با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، بخش مختلف همکاری های ارتباطی، اینترنتی، فضای مجازی بین تهران و مسکو بررسی شد.
بنا به اطلاعات اعلام شده در این نشست، شبکه مجازی روسی که سال 2006 در شهر سن پترزبورگ بنیانگذاری شده است، با 80 زبان از جمله فارسی برای مخاطبان قابل استفاده است و در روسیه و کشورهای حوزه شوروی سابق کاربران زیادی دارد.
تبادل پیام های شخصی با سطح امنیتی بالا، گروهی، ارسال و پخش فایل های صوتی و موسیقی، ارتباط جمعی و حضور 60 میلیون کاربر موبایلی از ویژگی های این شبکه اعلام شد.
همچنین 90 میلیون کاربر دیگر عضو این شبکه هستند و پنج برابر بیش از فیس بوک فعالیت دارد و در رتبه نخست است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست هیات ایرانی که دیروز با مقام های استان استراخان روسیه برای افزایش هر چه بیشتر همکاری های بین استانی بویژه با مناطق ایرانی ساحل خزر مذاکره کرده بود، امروز برای ادامه گفت وگوها و رایزنی با مقام های بلندپایه این کشور وارد مسکو شد.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات در مدت حضور سه روزه خود در مسکو، افزون بر دیدار ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رییس روسی کمیسیون همکاری های دو کشور با موضوع توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه مذاکره می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا