تعداد کشته شدگان آنفولانزای خوکی در ترکیه 39 نفر اعلام شد

به گزارش ایرنا، «محمود موذن اوغلو» در حالی رقم 39 کشته را اعلام می کند که وزارت بهداری ترکیه هفته گذشته تعداد کشته ها را 10 نفر اعلام کرده بود.

منابع غیررسمی در پایگاه های اینترنتی، تعداد تلفات ناشی از آنفولانزای خوکی در ترکیه را بیش از 140 نفر بیان می کنند.

موذن اوغلو، گفت که تعداد مبتلایان تثبیت شده به آنفلولانزای خوکی در ترکیه نزدیک به 400 نفر است.

این ویروس نخستین بار در سال 1918 میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل 2009 ، دوباره این ویروس با شکل، قدرت و توانایی بیماری زایی متفاوت از گذشته در کالیفرنیای جنوبی آمریکا گزارش و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.

اگرچه این بیماری آنفلوانزای خوکی نام گرفته اما به معنای آن نیست که از خوک به انسان انتقال می شود بلکه در آزمایش های به عمل آمده مشخص شد که تعدادی از ویروس های مشخص شده آن شبیه ژن های آنفلوانزای ویروسی در خوک های شمال امریکا است.

قدرت بیماری زایی این ویروس سه برابر ویروس آنفلوانزای معمولی بوده و بیشترین شیوع آن در فصل سرد از انسان به انسان منتقل می شود.

تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) است. دوره انتقال این بیماری از یک تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری و با داشتن تماس نزدیک صورت می گیرد. معمولا قسمت فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می کند و تنها در یک تا دو درصد می تواند منجر به مرگ شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا