تحولی در دنیای انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای

 ضبط حرکات صورت یک جزو کلیدی از جلوه‌های بصری برای فیلم ها و بازی‌های رایانه‌ای است که می‌توان آن را تنها با استفاده از یک دوربین و روش جدیدی که تیم تحقیقاتی دیزنی ابداع کرده، انجام داد.

آنها با ایجاد یک مدل که آناتومی صورت و ضخامت پوست را  به دقت نشان داده و با استفاده از یک دوربین قادر به ضبط حالات چهره با قدرت و دقت بیشتری نسبت به روش‌های سنتی پیشین شدند.

در این روش از دوربین‌های کمتر و سخت افزارهای کمتری استفاده شده که این کار آزادی عمل بیشتری به بازیگران می‌دهد.

با استفاده از این روش جدید می‌توان بدون استفاده از هیچ سخت افزار پیچیده‌ای  نتایجی را بدست آورد که کیفیت و دقتی بیشتر از روش‌های پیچیده سنتی دارد.

محققان این تیم می‌گویند بازسازی کامپیوتری اجزای چهره با استفاده از یک دوربین معمولا نیاز به ایجاد یک مدل بسیار دقیق از صورت بازیگر و بدست آوردن و رمزگذاری صدها حالت چهره دارد و  با وجود صرف زمان قابل توجه و تلاش لازم برای توسعه چنین مدلی، هنوز هم بعید است که بتوان تمام حالات چهره را  رمزگذاری کرد.

در مقابل، مدل جدید موسسه دیزنی، به روی حرکات از پیش محاسبه شده صورت تکیه نمی‌کند در عوض، ساختار اساسی استخوان صورت و ضخامت پوست را در نظر می‌گیرد.

این محققان مدل جدید خود را با استفاده از حداقل تعداد اسکن‌های صورت و حالت مختلف چهره ایجاد کردند.

این تیم با استفاده از روش نوین خود موفق به ضبط حالتهایی شدند که پیشتر انجام آن توسط یک دوربین تکی تقریبا غیر ممکن بود.برای مثال آنها موفق به ضبط لحظه‌ای شدند که فشار زیاد هوا باعث بوجود آمدن چین و چروک بر روی گونه یک مرد شده بود.این روش به راحتی می‌تواند ناهمواری‌های بوجود آمده در صورت را به خوبی و با دقت ضبط کند.

محققان کارآیی این روش خود را با استفاده از انواع مختلف دوربین‌ها، از جمله یک دوربین GOPRO و یک دوربین آیفون نشان داده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، آنها معتقدند که این مدل جدید از آناتومی صورت انسان می‌تواند کاربردهای زیادی در کارهای مختلف از جمله ساخت انیمیشن داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا