بازرسی پیش از پرواز هواپیما به کمک پهپاد

یکی از مهم ترین کارهایی که اپراتورها برای پی بردن به امنیت پروازها به انجام آن می پردازند بازرسی بدنه و موتور هواپیماها است ولی این کار در برخی از موارد سخت و طاقت فرساست و حتی ممکن است برای بازرسان هواپیما اندکی خطرناک باشد. این افراد اغلب برای بررسی ساختار و قطعات خاصی در هواپیما از نزدیک مجبور به استفاده از جرثقیل ها و آسانسورهای ویژه ای هستند. همین ویژگی ها نیز انجام این کار را کمی با خطر همراه می سازد و روند کار را کند می کند. در همین راستا نیز به تازگی کمپانی ایرباس تصمیم دارد تا برای افزایش سرعت این فرایند از پهپادهای ویژه ای برای بازرسی هواپیما استفاده کند.

جمع آوری اطلاعات به صورت غیر دیجیتالی و دستی ممکن است دو ساعت به طول بینجامد که این مدت با با کمک این رویکرد و استفاده از  پهپادها به 10 تا 15 دقیقه کاهش خواهد یافت.

در طی این فرایند، پهپادهای ویژه ایرباس برای انجام بازرسی های هواپیما به دور آن چرخیده و با استفاده از دوربین پیشرفته خود  که توسط شرکت اینتل ساخته شده است و RealSense نام دارد، به صورت خودکار به عکس برداری سریع از تمامی زوایای هواپیما می پردازند.

در گام بعدی عکس های یاد شده بر روی یک مدل سه بعدی از هواپیما اعمال می شوند و به این ترتیب بازرسان می توانند به راحتی بخش های مختلف هواپیما را از نمای نزدیک مشاهده کنند. با این حال تا شروع بازرسی دیجیتالی هواپیما به کمک این روش اندکی زمان نیاز است اما باید به یاد داشت که به کار گیری مدل یاد شده می تواند فرایند بازرسی را بسیار سریع تر و امن تر سازد.

جمع آوری اطلاعات به صورت غیر دیجیتالی و دستی ممکن است دو ساعت به طول بینجامد که این مدت با با کمک این رویکرد و استفاده از  پهپادها به 10 تا 15 دقیقه کاهش خواهد یافت. کمپانی یاد شده قصد دارد تا آزمایش های نهایی خود بر روی این سیستم را تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برساند و شمار بیشتری از مدل های هواپیماها را در رده بازرسی دیجیتالی بگنجاند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا