در کتاب های درسی، مهارت بخشی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دیده نشده است

برنامه "گفت وگوی علمی" با موضوع اقتصاد مقاومتی در منابع درسی و با حضور دکتر شریف کامیابی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و متخصص علوم پایه روی آنتن رفت.دکتر شریف کامیابی در ابتدا عنوان داشت: رهنمود مقام معظم رهبری برای مولفین کتب درسی و مسئولین برنامه ریزی یک پیام شفاف دارد و آن اینکه باید عنصر تولید ملی و مصرف ملی را نهادینه کنیم.

وی مکان آغاز تغییرات را مدرسه عنوان کرد و تصریح کرد: در مدرسه می توان باورها را در شهروندان و ملت مان ایجاد کنیم. جمهوری اسلامی برای نظام آموزش و پرورش اهداف گوناگونی را تعریف کرده است که شامل اعتقادی و اخلاقی و البته اهداف اقتصادی نیز می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در برنامه های آموزش و پرورش اهداف اقتصادی را از قبل دیده ایم، گفت: در آن اهداف تعریف کرده ایم که از دانش آموزان می خواهیم شناخت کافی از مشاغل در جهت رفع بیکاری و از منابع ملی و اقتصادی کشور آگاهی داشته باشند.

این متخصص علوم پایه با تاکید بر ایجاد مهارت بخشی در دانش آموزان ، اظهار داشت: حقیقت این است که در کتاب های درسی مهارت بخشی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دیده نشده است. گویا یا به آن اهدافی که تعریف کرده ایم باور نداشته ایم یا اینکه نتوانسته ایم کتاب هایمان را بر اساس آن اهداف طراحی کنیم.

وی پیام مقام معظم رهبری را یک گوشزد دانست و عنوان داشت: باید این مهارت بخشی ها به کتاب های درسی بیاید و این باورها ایجاد شود تا ما بتوانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی برسیم. سند تحول بنیادین یک بهانه برای آموزش و پرورش است تا به منویات رهبر معظم انقلاب بپردازیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا