آتش نشانان، نحوه زنده گیری گونه های حیات وحش را آموزش می بینند

کیومرث کلانتری مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی برای 250 نفر از آتش نشانان از 26 تیرماه در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان آغاز شده است و هر کلاس با شرکت 50 تا 60 نفر از آتش نشانان برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه 3 تا 4 ساعته آتش نشانان ابتدا با گونه های مختلف حیات وحش آشنا شده و در ادامه روش های زنده گیری و حمل صحیح حیوانات بدون آسیب دیدن حیوان و آتش نشان و بروز مشکل آموزش داده می شود.
وی اظهار کرد: در این آموزش ها به دلیل آمار زیاد تماس های مردمی با سازمان آتش نشانی در خصوص خزندگان، تمرکز ویژه ای بر خزندگان به خصوص مارها وجود دارد و در این کارگاه در مورد مارها، روش های شناخت مارهای سمی و غیرسمی، روش صحیح زنده گیری و حمل صحیح آموزش داده می شود.
کلانتری ادامه داد: این کارگاه برای تمام نیروهای منطقه عملیاتی دو که حدود 250 نفر هستند از روز شنبه 26تیرماه تا چهارشنبه 30 تیرماه برگزار می شود و یک روز در هفته به آموزش فرمانده ایستگاه ها اختصاص دارد. مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست تصریح کرد : در مرحله اول این کارگاه، آتش نشانان منطقه 2 عملیاتی تهران شرکت کرده اند و قرار است با توجه به درخواست سازمان آتش نشانی تهران، تمامی نیروهای این سازمان در تهران آموزش ببینند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا