لایحه حمایت از محیط بانان و هوای پاک تقدیم مجلس شد

 معصومه ابتکار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: لایحه حمایت حقوق از محیط بانان را هفته قبل تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم تا محیط بانان در محاکم قضایی از پشتوانه محکمی برخوردار باشند.وی افزود: در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، محیط بانان در هنگام درگیری با متخلفان حوزه شکار و دفاع از عرصه های محیط زیست از پشتوانه قانونی بیشتری برخوردار خواهند شد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست با جدیت تمام از این لایحه حمایت می کند، تاکید کرد: حمایت از این لایحه و کمک به تصویب آن می تواند امنیت جانی و شغلی محیط بانان را بیشتر تامین کند.
وی در خصوص آزادی محیط بانان زندانی گفت: بیشتر محیط بانانی که در ماموریت سازمانی و درگیری با متخلفان شکار در مراجع قضایی محکوم شدند اکنون در شرف آزادی قرار دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: دیروز نیز یکی از محیط بانان زندانی در استان خراسان با رضایت خانواده مقتول آزاد شد و این می تواند خبر نوید بخشی برای سایر محیط بانان زندانی باشد.

** لایحه هوای پاک را دوباره تقدیم مجلس دهم کردیم
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه هوای پاک دوباره تقدیم مجلس شد چون 2 سال پیش به مجلس نهم ارائه شده بود اما فرصت ارائه در صحن علنی را پیدا نکرد.
ابتکار افزود: این لایحه تقدیم مجلس دهم شده و با پیگیری های انجام شده امکان دارد در این مجلس مورد حمایت نمایندگان قرار گیرد و به تصویب برسد.
وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این لایحه در مجلس بخشی از مشکلات و مسائل مربوط به هوای کشور برطرف شود ضمن اینکه در زمینه توان افزایی سازمان محیط زیست نیز مهم باشد.
وی در خصوص مساله ریزگردها گفت: دولت جمهوری اسلامی با جدیت کامل این مساله را در عرصه بین المللی پیگری می کند و در این زمینه مذاکره هایی را انجام داده است.
ابتکار از خانواده ها خواست در زمانی که ریزگردها وارد کشور می شود، کودکان خود را برای مقابله با پدیده آلودگی با استفاده از ماسک، درزگیری پنجره خانه ها و محیط های آموزشی آماده کنند.

11 مدرسه طبیعت در کشور ثبت شده است
معاون رئیس جمهوری گفت: مدارس طبیعت الگوی بسیار مناسبی برای آموزش مفاهیم زیست محیطی برای کودکان است که تاکنون 11 مدرسه در کشور مجوز لازم را دریافت کرده و بعنوان مدرسه طبیعت ثبت شده اند.
ابتکار افزود: بیش از 60 مدرسه دیگر در سطح کشور هم در حال دریافت مجوزهای لازم از سوی مسئولان هستند.
وی اضافه کرد: در این مدارس کودکان با شیوه های علمی و تخصصی زندگی در طبیعت را فرا می گیرند و به مانند آموزشکده های تخصصی کودکان را با طبیعت آشنا می کنند.
وی افزود: سازمان محیط زیست و دفتر مشارکت های این سازمان با کسب مجوزهای لازم از این مدارس حمایت می کند تا این مدارس بتوانند در چهارچوب قانون و بدرستی فعالیت خود را ادامه دهند.
ابتکار با اشاره به کیفیت بالا و محیط مناسب مدرسه طبیعت کرمانشاه گفت: این مدرسه دارای قابلیت های بسیار خوبی است و می تواند به عنوان مدرسه پایلوت کشوری انتخاب شود.
مدرسه طبیعت کرمانشاه به عنوان نخستین مدرسه طبیعت غرب کشور در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده و در آن انواع مهارت های زندگی و آشنایی با محیط زیست به کودکان داده می شود.
آشنایی با مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، آشنایی با انواع حیوانات اهلی و وحشی و چگونگی تغذیه آنها و سبک زندگی در طبیعت از جمله مهارت های این مدرسه است.
رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و نهمین سفر استانی روز یکشنبه (27 تیرماه) میهمان مردم استان کرمانشاه بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا