بررسی نخستین نشانه استحصال روغن حیوانی

بقایایی از چربی در ابزار سنگی ساخته شده از جنس سنگ چخماق در سایت Revadim واقع در مناطق جنوبی فلسطین اشغالی کشف شده است که در نزدیکی آن بقایای استخوانی  دنده فیلی پانصد هزار ساله کشف شده است .

باستان شناسان بر اساس داده های زمان ، فرهنگ ، رفتار و اجتماع  تصور می کنند که این ابزارهای  سنگی توسط انسان هومو ارکتوس ( راست قامت )  ساخته شده و آن ها نیز از گوشت فیل استفاده می کردند .

رن بارکی (Ran Barkai) از دانشگاه تل آویو (Tel Aviv University) فلسطین اشغالی در این رابطه توضیح می دهد : این نخستین بار است که بقایای حیوانات در ابزار سنگی و خراشنده آشولین پیدا شده است . لازم به ذکر است که این کشف توسط فن آوری تبدیل مادون قرمز FTIR (Fourier Transform InfraRed) که نوعی فن آوری طیفی بوده ، شناسایی شده است .

رن بارکی در ادامه اظهار داشت ، مشخص و معلوم نیست که این حیوانات توسط انسان ها شکار شده اند یا این جانوران بنا دلایل دیگری در این محل کشته شده و جسدشان بازمانده اند . البته همه پژوهشگران ، باستان شناسان و دانشمندان بر این مساله توافق دارند که انسان های پیش از تاریخ از گوشت فیل به عنوان یکی از ماده های غذایی استفاده می کردند . برخی فکر می کنند این انسان های پیش از تاریخ ، انسان های هوشمند هوشمند (Homo sapiens sapiens) نبودند . این موضوع به نوبه خود موجب شکل گیری تردیدها و مشکلاتی در طبقه بندی علمی این گونه انسانی شده است . این گروه از پژوهشگران نظریه مبتنی بر شکار فیل و استفاده گوشت این حیوان را توسط این انسان به سختی می پذیرند . من مطمئنم که آنها در اشتباه هستند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا