موفقیت‌های جهاددانشگاهی در طراحی و ساخت پهباد تا دکل‌های حفاری نفت

 مسعود رستگار در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی فارس، با تشریح وظایف و جایگاه جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی که کمترین وابستگی را به اعتبارات دولتی دارد، گفت: اهداف جهاددانشگاهی عمدتا در دو حوزه فرهنگی و پژوهشی بود که بعدها بحث آموزش و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز به آن اضافه شده است.

وی با تصریح اینکه امروز جهاددانشگاهی یکی از استوانه‌های انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف از فنی و مهندسی گرفته تا پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی و حتی حوزه‌های دفاعی و نظامی، گفت: این نهاد موفقیت‌های بزرگی در حوزه طراحی و ساخت پهباد تا دکل‌های حفاری نفت و سلول‌ درمانی و درمان ناباروی کسب کرد که تاثیری عمیق در هر حوزه داشت.

رستگار با اشاره به فعالیت‌های مراکز پژوهشی نظیر رویان، گیاهان دارویی و مهندسی پزشکی و … گفت: در حوزه فرهنگی دو خبرگزاری مهم و تاثیرگذار کشور توسط جهاددانشگاهی راه‌اندازی شد که خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اولین خبرگزاری غیردولتی است که امروز جایگاه بسیار مناسب در تهیه و انتشار اخبار دارد.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس، با بیان اینکه ایسنا امروز یکی از خبرگزاری‌های مورد وثوق و اعتماد جامعه محسوب می‌شود، گفت: خبرگزاری بین‌المللی قرآنی یا همان ایکنا، تنها و بزرگترین خبرگزاری قرآنی است که اخبار مرتبط با فضای قرآنی و فرهنگی و دینی را به فراخور اهمیت به 42 زبان منتشر می‌کند.

او جایگاه جهاددانشگاهی در بحث ایجاد بزرگترین بانک مقالات علمی، برگزاری همایش‌ها و فعالیت‌های هنری در حوزه هنرهای تجسمی قرآنی و … را نیز یادآور شد.

رستگار، ایسپا را یکی از مراکز افکارسنجی مورد وثوق نظام معرفی و با اشاره به اقدامات شاخص این مرکز در نظرسنجی قبل از برگزاری انتخابات‌ها، خاطرنشان کرد که نتایج کسب شده توسط این مرکز همواره نزدیک‌ترین نتایج به واقعیت بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش اشاره و با یادآوری این که در این بخش، فعالیت‌ها در دو قالب کوتاه مدت و دانشگاهی، دنبال شده است، گفت: در آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی، شیراز و هشت شهر استان را پوشش داده‌ایم.

رستگار آموزش‌های دانشگاهی جهاددانشگاهی کشور را در گستره‌ای از مقطع کاردانی تا پسادکترا تعریف و اضافه کرد که در استان فارس، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تا مقطع کارشناسی، پذیرای حدود 4 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف است.

وی یکی از اقدامات خوب جهاددانشگاهی در حوزه آموزش را، برگزاری دوره‌های آموزشی در بخش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و گوهرشناسی عنوان و اضافه کرد: بارها تاکید داشته‌ایم که با توجه به ظرفیت موجود در استان فارس می‌توان با ممارست در آموزش ساخت و تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، هم زمینه‌ساز اشتغال و هم رونق اقتصاد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس آمادگی این نهاد را برای همکاری با اداره کل تامین اجتماعی در ایجاد زیرساخت‌های مختلف آموزشی،‌ تشخیصی و درمانی در بخش پزشکی اعلام کرد و گفت: تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین نهادهای بیمه‌ای کشور، جایگاهی تاثیرگذار در جامعه داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا