بررسی مقبره سنگی 700 ساله در استرالیا

بر اساس مستندات کشف شده ، این شهر مرکز اقامت حکمران اصلی و سایر افراد رده بالای حکومتی در فاصله سال های 1250 میلادی تا قرن نوزدهم بوده است . زمانی که صیادان نهنگ ، بازرگانان و میسیونر ها و مبلغان مذهبی به این جزیره وارد شدند . در این جزیره ، کانال ها ، دیوارها و محوطه های متعددی از جنس سنگ بازالت ساخته شده بود . در این جزیره همچنین بقایای مقابر هرمی شکل موقتی ساخته شده بود که در اصطلاح فنی ، سارو saru نامیده می شوند . در ساخت این مقابر از سنگ های مرجانی نیز استفاده شده است .

بر اساس مستندات تاریخی حاکمان موسوم به Kosraean پس از مرگ ، اجساد نزدیکان خود را در این محل دفن می کردند . این مردم ؛ اجساد نزدیکان خود را با روغن نارگیل آغشته کرده و در میانه حصیری پیچیده و طناب پیچ می کردند . در ادامه ، اجساد فوق به مدت سه ماه در این مقبره قرار داده شده و سپس اجساد از داخل خاک بیرون اورده شده و استخوان های باقی مانده را تمییز کرده و در حفره های مخصوصی در صخره های مرجانی مجاور قرار داده می شدند .  

در همین زمینه زو ریچارد Zoe Richards  ، پژوهشگر موزه غرب استرالیا Western Australian Museum در گفتگو با Live Science اعلام کرد :  " امروزه بقایای تدفین های سلطنتی مقبره Leluh جز اندک آثار و شواهد باقی مانده از دوران باستان این سرزمین به شمار می روند . متاسفانه امروزه بسیاری از اثار باستانی این سرزمین در زیر انبوه گیاهان و درختان استوائی مدفون شده اند  و بسیاری از آن ها نیز بر اثر تاثیرات آب و هوائی و شرایط ویژه رطوبت و گرمای مناطق استوائی در طول صدها سال گذشته به کلی نابود شده اند . از سوی دیگر برخی از آثار باستانی این مناطق نیز که در بخش های ساحلی قرار داشتند بر اثر جزر و مد و تغییر الگوئی آن آسیب دیده و به وسیله آب دریا شسته شده اند . از سوی دیگر دخل و تصرفات و تغییرات ناشی از دخالت بشر نیز در نابودی این آثار نقش به سزائی داشته است . "

آزمایش های سن یابی مبتنی بر روش  اورانیوم – توریوم Uranium-thorium که روی بدنه و ساختار مرجانی این مقابر انجام شد نشان می دهد که این محوطه در حدود 300 سال پیش تر از آنچه تصور می شد ساخته شده است و قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد .

این پژوهشگر استرالیائی در پایان افزود : " استخراج و جا به جائی مرجان های مورد استفاده در ساختار هرم های موسوم به سارو saru و دیواره ها و ساختار معماری مقبره Leluh ، نشان دهنده نظام اجتماعی منظم و ساختار لجستیک جمعیتی دقیقی است . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا